• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lättast att få billån?

B

Bilköpare

Gäst
Poäng: 0
Undrar om någon har erfarenhet av att söka billån med ganska taskiga förutsättningar? Vår bil börjar bli gammal och eftersom jag har tummen mitt i handen är det ökade kostnader nu på verkstaden.
Har 8% risk i UC och blanco på ca 350.000. Frugan studerar och jobbar extra, tror ej hon godkänns som medsökande.
Den bil vi har idag räcker troligtvis till en kontantinsats på en bil för ca 120-150k
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Min erfarenhet är att det är relativt lätt att få billån. Jag hade anmärkningar när vi köpte en bil för 45 000 (15 000 kontant) för fyra år sedan. Inte riktigt samma prisklass, men som sagt, billån är betydligt enklare att få än vanliga blanco då det finns en säkerhet i bilen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Borde inte vara några problem.. volvofinans vet jag kan godkänna till och med med skuldsaldo
 
V

Vill ha bil

Gäst
Poäng: 0
Är det lika stor chans att man kan få billån med skuldsanering också som anmärkningar och skuldsaldo?
 
R

Ruperth

Gäst
Poäng: 0
Stämmer det att om man har till kontantinsatsen, så spelar inte övriga blancolåns storlek någon roll, då bilen utgör säkerhet för lånet?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Är det lika stor chans att man kan få billån med skuldsanering också som anmärkningar och skuldsaldo?

Har otroligt svårt att tro att någon skulle få för sig att bevilja till någon med skuldsanering. Jag hoppas verkligen att inget gör det.
 
B

Bilköpare

Gäst
Poäng: 0
Tack för alla svar! Är det någon som testat Ecster? Man kan söka lånelöfte för billån på deras hemsida, men de tar ju UC och det är Handelsbanken som ligger bakom...
 
B

Bilköpare

Gäst
Poäng: 0
Min erfarenhet är att det är relativt lätt att få billån. Jag hade anmärkningar när vi köpte en bil för 45 000 (15 000 kontant) för fyra år sedan. Inte riktigt samma prisklass, men som sagt, billån är betydligt enklare att få än vanliga blanco då det finns en säkerhet i bilen.

Vilken långivare fick du hos?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp