• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lättast att få lånelöfte/bolån?

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Vilka är det lättast att få lånelöfte/bolån hos av Danske Bank, SBAB, Ikano Bank?

Och jag undrar även om det finns någon som det är enklare att få hos än dom 3 bankerna?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
E

Elun

Gäst
Poäng: 0
Om du är medlem i något fack brukar dom ha förmåner på en del bo-lån och hemförsäkringar. Ska du söka ensam? Har du skulder hos kfm?
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Vilka är det lättast att få lånelöfte/bolån hos av Danske Bank, SBAB, Ikano Bank?

Och jag undrar även om det finns någon som det är enklare att få hos än dom 3 bankerna?
Jag testade bara två när jag skaffade mitt bolån, först Handelsbanken som nekade rakt av och sedan Länsförsäkringar där jag fick. Så av de två vet jag ju vilken som är lättast att få hos...
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag har mina bolån hos Ikano uppdelat på 3 lån med olika löptid,. men de samarbetar med SBAB och det är ju SBAB som lånar ut om du söker hos Ikano.
 

Oyster

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 347
Blev medlem
9 Mars 2013
Meddelanden
1 201
Mottagna reaktioner
116
Poäng
347
Så man kan säga att det spelar ingen roll om man ansöker om bolån hos SBAB eller Ikano? Jag frågade både SBAB och Ikano idag och SBAB sa att jag hellre ska söka bolån/lånelöfte direkt hos dom istället för hos Ikano för det är ändå SBAB som beviljar/avslår om man ansöker hos Ikano.

Men ingen som vet om Danske Bank är lätta att få lånelöfte hos?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Danske bank tar gärna lite förmögna kunder
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp