• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Krea - Jämför 30 företagslån
2. Froda - Upp till 15 miljoner
3. Creddo - Jämför 20 företagslån
4. OPR-Företagslån - Upp till 1 miljon

Lån för Nystartat Företag

Sara J

Ny medlem
Poäng: 2
Blev medlem
30 Augusti 2016
Meddelanden
1
Mottagna reaktioner
0
Poäng
2
Hej!

Har egen webbshop där jag säljer brudklänningar. Varit aktiv i 1 mån och sålt för över 50,000 kr. Var kan man ansöka om större lån för nystartade företag förutom Almi? Har dessutom ej haft taxerad inkomst på 2 år pga resande.
 
  • Bästa Företagslån Krea Jämför 30 företagslån
  • Froda (Bisnode)

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Hej!

Har egen webbshop där jag säljer brudklänningar. Varit aktiv i 1 mån och sålt för över 50,000 kr. Var kan man ansöka om större lån för nystartade företag förutom Almi? Har dessutom ej haft taxerad inkomst på 2 år pga resande.

Hos alla banker. Men de vill ju se en bra affärsplan och solid budget. Andra alternativ är ju att du tar in en finansiär i verksamheten, googla på "affärsängel" så kan du läsa mer om det alternativet.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 366
Mottagna reaktioner
6 865
Poäng
4 477
Ytterst tveksamt att någon bank kommer att bevilja företagslån med 0 kr i taxerad inkomst.
Om du har br så kan ett lån på bostaden vara ett alternativ.

Almi har beviljat mig lån med 0 i taxerad inkomst men en bra affärsplan som de trodde på men då hade jag redan varit igång i ca 4 år, svårare för helt nystartade företag kanske om man inte kan gå in med halva beloppet själv.

Toborrow är företagsfinansiering med hjälp av privata personer men de tittar på ekonomin och vill se en omsättning på minst 750 000 kr samt resultat- och balansrapporter som de tycker ser bra ut. men ta en titt för det kan vara ngt för dig om ett år eller så när du har inkomst att redovisa.

Annars finns Kreditlinan och Svea företagskredit där jag har fått låna hos båda utan problem men läs noga vad ett lån hos Kreditlinan kostar så du är införstådd med det. De har en hög månadsavgift som de kallar det för, utöver räntan man betalar varje månad.

Lycka till med ditt företag :)
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Hej!

Har egen webbshop där jag säljer brudklänningar. Varit aktiv i 1 mån och sålt för över 50,000 kr. Var kan man ansöka om större lån för nystartade företag förutom Almi? Har dessutom ej haft taxerad inkomst på 2 år pga resande.

Fick precis mail/spam från Fendea Finans som verkar ha ett (inte så fördelaktigt) företagslån: http://www.fendea.se/foretagslan/ Aldrig hört talas om dem så vet inte vad de går för, men räntorna är saftiga och återbetalningstiden kort. Beror ju på syftet med lånet om det är något att ha, men var försiktig...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp