Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 38 kreditgivare
3. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Lumify - Ny 2019, utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Lån med föräldrapenning?

Diskussion i 'Större lån & Samlingslån' startad av Streetspirit78, 2 augusti 2020.

1. Streetspirit78

Streetspirit78 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 497

Mottagna gillanden:
    321
    Trofépoäng:
    497
    Hallå,

Suttit i skiten ganska länge men den här månaden har min ekonomi till sist brakat ihop fullständigt. Jag har knepat och knåpat men nu går det inte länge. Min sambo är villig att ställa upp och ta ett lån åt mig. Delvis för att rädda situationen som den är nu men också för att jag ska sanera bort vissa krediter och smålån. Problemet är att hon är föräldraledig just nu och återgår till arbetet igen i mitten av September. Hon uppbär alltså föräldrapenning i nuläget men tjänar annars ca 28.000 netto per månad. Jag behöver låna runt 200K för att lösa situationen. Tror ni det finns någon långivare som kan bevilja min sambo ett lån utifrån hennes förutsättningar? Finns det någon långivare det annars går att resonera med utifrån att hon snart kommer ha en vanlig månadslön igen?

Mjau 74 gillar detta.
  2. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 847

Mottagna gillanden:
    1 033
    Trofépoäng:
    847
    Om dom inte begär in lönespecar så borde det väl va lugnt? Man anger ju sin månadslön eller årsinkomst.

3. Streetspirit78

Streetspirit78 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 497

Mottagna gillanden:
    321
    Trofépoäng:
    497
    Ja, och föräldrapenning räknas som inkomst. Vilken långivare lånar ut 200K med en månadsinkomst på ca 8.000 kr...

Dela sidan