Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån när FF försvunnit

Jag skulle tro det hittade detta på en sida som förklarar det:
En ”blank” kreditförfrågan är värre än en betalningsanmärkning
Det låter konstig men är faktiskt så att en ”blank” kreditförfrågan kan sänka scoringen mer än en betalningsanmärkning. Om vi återgår till det med kreditförfrågningar så finns det ingen riktlinjer för hur många förfrågningar som krävs innan banken säger nej till ett lån, dvs då UC-s scoring nått i botten men runt 3 stycken förfrågningar under en 12-månadersperiod hissar en röd varningsflagg och börjar ställa till med problem vid låneansökan. Du kanske sitter där med en hög inkomst, inte har några betalningsanmärkningar och har ansökt om ett lån hos Swedbank men fått nej och fattar ingenting. Kanske du ansökt om lånelöften några månader tidigare hos ett flertal banker, eller haft en faktura som betalades alldeles för sent som gick vidare till Inkasso? Där har du svaret. I olika lånforum kan man ofta läsa om frustrerade människor som klagar på lån som är ”svåra att få” och som anser att deras förutsättningar för lån borde räcka. De vet oftast inte att kreditförfrågningarna spelar en så stor roll i låneprocessen. Det finns inget sätt att bli av med dessa förfrågningar annat än att snällt vänta ut dem.
Nu är det inte så att den som tar en UC på dig ser varenda kreditförfrågan men man kan se antalet och ifall att den är ”blank” eller ”bank” och den bidrar till att dra ner den scoringpoäng som UC skapar och delger banken vid en förfrågan på dig. En ”blank” förfrågan är det värsta man kan få, den skapas då ett inkassobolag tar en kreditupplysning vilket numera är brukligt då ett ärende hos Inkasso inte har betalats och ska bli föremål för ansökan om betalningsföreläggande hos Kronofogdemyndigheten.

Svea Inkasso tar UC vid sina förfrågningar, Intrum Justitia använder sig av andra kreditupplysningsföretag

Jag tror tyvärr att det i princip är kört. Du kan testa att höja hos BN, men dra inte på dig några ytterligare förfrågningar efter det om det inte går, det är bara onödigt. I det läget återstår bara att vänta ut även den blanka dessvärre.

då får jag vänta ut alla mina förfrågningar då. Kanske är bättre ändå.

Vad har man för förutsättningar om man bara har lån på 120.000kr då?

Inga förfrågningaringa anmärkningar
Inkomst på 300.000kr

Då borde de väl gå o få lån på 200.000?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp