• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

olleolleolle

Ny medlem
Poäng: 27
Blev medlem
22 Januari 2019
Meddelanden
4
Mottagna reaktioner
9
Poäng
27
Hej!

Måste bara dela med mig av min erfarenhet då ni på forumet hjälpt mig mycket trotts att jag inte varit medlem. Jag har varit i skuldträsket nästan 1,5 år nu och försökt samla krediter hit och dit, men har alltid lyckats falla tillbaka igen.

Ikväll var botten nådd för mig, hur jag än vred och vände på min budgetkalkyl så hamnade jag på minus. Jag har tidigare bara sökt lån där UC tagits och testade idag att söka sms-lån som bara tog upplysning från Bisnode eller Creditsafe, endast för att få min UC att se bättre ut. Blev beviljad (30.000 Frogtail + 30.000 Credway).

Efter detta så ville jag chansa på att höja mitt befintliga lån hos Bank Norwegian med 70.000 kr, trotts att jag ska låta bli att ta UC. Och fick avslag. Blev förbannad på mig själv, som nu brytit de 4 månader utan UC som jag haft på upplysningskopian, och bestämde mig för att när jag ändå höll på och förstörde min scoring kunde jag lika gärna söka via en låneförmedlare också. La in en ansökan hos Freedom Finance på 350.000 kr (bara för att ta höjd liksom...) OCH BLEV BEVILJAD! Remember beviljade mig 350.000 kr / 15 år med ränta 12,95 % (13,91 % effektiv ränta). Jag kan fortfarande inte tro att det är sant! Skrev under avtalet så snart jag bara kunde och nu har jag fått bekräftelse på att pengarna kommer vara på mitt konto inom 3-5 bankdagar!

Mina förutsättningar såg ut såhär:

UC-score (enligt Kreddy): 14,7 %
Förfrågningar: 17 st
Inkomst enl. UC: 337.700 kr
Underskott enl. UC: 6.300 kr
Faktisk inkomst angiven i ansökan: 31.500 kr / mån (378.000 kr)

Lån/krediter:
Bank Norwegian: 274.000 kr
Ikano bank: 23.000 kr
Santander: 0 (men ligger kvar i Kreddy?)
Avida finans: 45.000 kr
SEB Mastercard: 40.541 kr (av 40.000 kr limit)
Bolån: 1.560.000 kr

Utanför UC:
Klarna: 40.000 kr
Svea Ekonomi: 10.300 kr

Lånet gör att jag nu att jag inte behöver utnyttja mina sms lån utan istället står med
Re:member: 4500 kr / mån
Bank Norwegian: 850 kr / mån
Bolån: 2000 kr / mån

HURRA OCH ALDRIG MER!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Minns

Viktig medlem
Poäng: 42
Blev medlem
28 Januari 2019
Meddelanden
55
Mottagna reaktioner
5
Poäng
42
Vad grundar Kreddy det på?
För jag har nämligen 27 på kreddy ( riktigt dåligt). Trots ca 340’000 i inkomst. 13 ff. Iof har jag högra Blanco på kring 550’.
Och ett underskott på 100’.
Men samtidigt så höjdes min kreditosäkerhet till 27 från 18 nyligen trots att tre ff försvann i ett svep. Förstår ingenting.

Får jag fråga vad du sa till freedom att du skulle göra med pengarna? Sa du att du skulle baka ihop dom? Isf varför har du då kvar månadskostnad till norwegian?

Bara nyfiken då det skulle vara drömmen att få igenom samma deal som dig.
 

FarAway

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
22 Oktober 2014
Meddelanden
871
Mottagna reaktioner
357
Poäng
497
Grattis!!
Vad har du för ränta på BN? 850kr/månad på 274k i lån hos BN är ju nästan för bra för att vara sant
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp