• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Lån som kör instantor, kreditz eller liknande?

Lappkattfot

Aktiv medlem
Poäng: 7
Blev medlem
30 Oktober 2021
Meddelanden
28
Mottagna reaktioner
1
Poäng
7
Hej! På grund av att jag först började jobba i augusti (studerade innan det) så har jag svårt att få lån hos dem som sköter allt automatiskt och endast går efter deklarerad inkomst (istället för att kolla på lönespesar och anställningsintyg). Jag har egentligen tillräckligt bra inkomst (420 k) men syns bara 250k i deklarationen. Lyckades låna 40000 hos Extralånet och behöver låna 30-40 k till. Fick avslag hos Fairlo. Alldeles för lågt hos Credifi (tog inte det lånet). Så då tror jag att jag behöver söka hos dem som kör igenom ens bankkonto med instantor eller liknande (då ser de ju att jag egentligen har mycket högre inkomst än vad som syns i den senaste deklarationen). Har ni någon tips? Har tyvärr bara 5 i Bisnode betyget nu på grund av 4 ff och låg deklarerad inkomst. Vilken skulle ni tipsa om? Spelar ingen roll om det kostar mycket... fick lov att ta ett renoveringslån på min bank EFTER att jag betalat in kontantinsatsen. Tack!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Jämför på typ Zmarta eller Lendo och får du automatiskt avslag, ring upp banken/na du är intresserad av för omprövning och hänvisa till att du kan skicka in lönespec som styrker din högre inkomst.
Alternativt är vänta till nästa år.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp