Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lån trots 17 anmärkningar samt historiskt skuldsaldo?

En fråga. Jag har 17 anmärkningar och historiskt skuldsaldo 2 st. Är det helt omöjligt att ansöka om lån för att samla gamla krediter med den scoren? Har 3 uc ff och fast jobb med årsinkomst om 285 k sen 3 år tillbaka.

Förstår om det är omöjligt men tänkte ändå se om det finns en chans.

Du får inte lån beviljat med historiskt skuldsaldo så det är ingen idé att ansöka

Svårt o säga men jag tror inte de...hur mkt är de du behöver låna?

Jag hade 15 betalnings anmärkningar inget skuldsaldo men dock har jag haft 3 skit grejer som legat hos kronofogden men som jag betalat in direkt..

Jag fick ett lån på ca 25 tusen o de va min räddning då så ja kunde de e tala av endel skit grejer o sänka min månads kostnad...

Skuldsaldo är mycket värre än betalningsanmärkningar. Om du har ett så kallat historiskt skuldsaldo så betyder det att du har skulder registrerade som du inte betalade i tid efter det att Kronofogden tog upp detta med dig. Den här typen av information är verkligen kritisk då den omöjliggör lån då du anses vara ekonomiskt instabil och icke pålitlig. Det här är mycket värre än en betalningsanmärkning med vilken man fortfarande kan få lån vilket inte är fallet med skuldsaldot.

Senast ändrad:
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp