Lånforum.se rekommenderar
1. Sambla - Perfekt för samlingslån (tips)
2. Advisa - Jämför 32 kreditgivare
3. Lumify - Ny 2019, ingen UC
4. Lendo - Bra komplement vid samlingslån
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Låna till en bil, hur gör jag?

Diskussion i 'Större lån' startad av Helle, 14 februari 2019.

Tags: Add Tags
  1. Helle

Helle Gäst

Hej!
    jag tänkte höra med er hur jag bäst går tillväga om jag skulle vilja låna pengar till en bil. Jag hade tänkt en bil för mellan 40-60.000 och det bli väl den summan jag tänkte låna då också.
    Vilket är bäst egentligen, att låna när man är på bilfirman? Eller ska jag söka lån nån annanstans, typ Lendo?

Mina förutsättningar ser ut såhär:
    Mitt kreditbetyg: 1,8%
    UC-score: 576
    Antal förfrågningar senaste året: 5 (alla gällande bolån)
    Blanco: 1 st medlemslån på Nordea 56.000, i övrigt inget
    Bolån: 850.000 (alldeles nytt) Belåningsgrad 49%
    inkomst: 306,000
    underskott: 8000 kr

Det borde inte vara ett problem att få ett lån väl?

• Bästa samlingslån Sambla & tips
    • Monetti 20 000 kr över 1 år, många godkända lån under 2019.
    • Spargo 150 000 kr över 10 år, UC. Finns ej hos förmedlare.
  2. Trias

Trias V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 577

Mottagna gillanden:
    577
    Trofépoäng:
    577
    Kommer inte att bli något problem för dig.

3. Helle

Helle Gäst

Om man ska använda sej av Lendo då, är det det bästa? Om jag ansöker om ett lån på 50.000 säger vi, kommer jag få erbjudande då från olika lånegivare som jag sen ska ta ställning till?
    Hur snabbt får man ett lån utbetalt isåfall? Kan jag åka o kolla på bil redan till helgen? :)

4. Johan W

Johan W Kunnig medlem - Trofépoäng: 286

Mottagna gillanden:
    100
    Trofépoäng:
    286
    Visst är det väl så att lånen via bilfirmorna brukar anses som mest fördelaktiga?

5. Zaz

Zaz Medlem - Trofépoäng: 26

Mottagna gillanden:
    5
    Trofépoäng:
    26
    Det beror på om du ska om du ska låna med bilen som säkerhet eller ett rent blancolån för att köpa bil utan säkerhet..

Med bilen som säkerhet:
    Fördelar: Fixas direkt på bilfirman, låg ränta (beroende på företag men när jag letade mellan 3.5-4.5% ränta), Möjlighet till restvärde, Lättare att få, Andra fördelar tex VW återförsäljare(VW, audi mf) använder sig ofta av VW finanns vilka ger dig lägre försäkring hos sina egna försäkringsbolag om man har finansiering hos dem (när jag kollade så kunde jag på så sätt få en lägre total månadskostnad för bilen, lån+försäkring, på en dyrare bil genom att försäkringen blev nästan 700kr billigare

Nackdelar: Max 80% av bilens pris (vill du köpa bil för 40000, så blir lånet på 30000 och du betalar 10000 antog en kontant eller med inbytesbil), Du får mindre val av banker då bilhandlaren oftast jobbar med 1-3 banker.

Utan säkerhet så är det egentligen som vilket blancolån som helst, även de kallar det för "billån". Fördelen är att man inte behöver någon kontantinsats

Dela sidan