• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånelöfte antal

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
110
Poäng
297
Hej,

Vet ngn om det ses som dåligt att ansöka om lånelöfte från mer än en bank? Tänker om bank 2 blir mer negativ pga antal UC-förfrågningar.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Fler förfrågningar alltid negativt.

Skaffa ett lånelöfte. Buda hem det du tänkt köpa, gå sedan runt o sök och tjata ner räntan. Då har du ditt löfte att falla tillbaka på
 

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
110
Poäng
297
Fick avslag pga kreditupplysningen, hinner ju inte vänta på uppdatering =(. Så nu måste jag söka hos en andra bank ändå.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Hinner inte vänta?

Vilka avslog
 

Xix

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
14 Maj 2017
Meddelanden
248
Mottagna reaktioner
110
Poäng
297
Hinner inte vänta?

Vilka avslog

SBAB sade nej. Känns skapligt kört även fast jag kan lösa det enda lån jag har (utöver lågt studielån på 82k) med vinst från försäljning. Det är kreditupplysningen som förstör.. har fortfarande 1,5% och de gamla lånen och krediterna synliga som jag har löst (ca 70k lån, 40k kortkredit).

Jag kan inte vänta eftersom jag måste hitta en bostad och flytta. Ska jag vänta på att förfrågningar försvinner så är det två i januari näst, och då kommer jag ändå ha tre kvar.
 

FrågaUgglan

Medlem
Poäng: 1
Blev medlem
10 September 2017
Meddelanden
5
Mottagna reaktioner
0
Poäng
1
Det finns ju ingen anledning att skaffa en massa lånelöften. Jämför olika lån tills du hittar vad du vill ha, och skaffa lånelöftet från den banken.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp