• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånelöfte hos Swedbank

G

Gäst237

Gäst
Poäng: 0
Ansökte idag om lånelöfte hos Swedbank (som är den bank jag har vanligtvis) i tron att jag skulle få svar direkt, men istället fick jag beskedet ”innan vi kan ta beslut behöver vi kontrollera några uppgifter”.

Vad kan det vara för uppgifter? Och finns möjlighet att man kan få besked under helgen eller blir det först på en arbetsdag?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

clyro86

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 717
Blev medlem
18 Februari 2018
Meddelanden
1 084
Mottagna reaktioner
864
Poäng
717
Skulle gissa att dina uppgifter du lämnat kan vara knapphändiga, menar att din kalkyl troligen på håret går ihop. Hade den inte gått ihop alls hade du fått blankt nej så lite hopp finns det :) De kanske vill verifiera din anställning, samt begära dina senaste lönespecifikationerna från dig. Har svårt att tro att de jobbar över helgen men du kan ju förbereda med specar om det krävs.
Vill inte döma men Swedbank tycks vara generellt svåra, så var därför inte rädd Att kolla med andra banker. Var själv kund hos Swedbank sedan barnsben, fick blankt nej och fick ja hos SEB en timme senare.
 
G

Gäst237

Gäst
Poäng: 0
Skulle gissa att dina uppgifter du lämnat kan vara knapphändiga, menar att din kalkyl troligen på håret går ihop. Hade den inte gått ihop alls hade du fått blankt nej så lite hopp finns det :) De kanske vill verifiera din anställning, samt begära dina senaste lönespecifikationerna från dig. Har svårt att tro att de jobbar över helgen men du kan ju förbereda med specar om det krävs.
Vill inte döma men Swedbank tycks vara generellt svåra, så var därför inte rädd Att kolla med andra banker. Var själv kund hos Swedbank sedan barnsben, fick blankt nej och fick ja hos SEB en timme senare.

Tack för snabbt svar! :)
Eftersom jag har Swedbank som bank redan, har de inte möjlighet att kolla kontoutdrag? Eller begär de ändå lönespec?

Jag misstänker att det faktum att jag fick blancolån (samlingslån) beviljat idag från just Swedbank kanske kan bidra till att jag inte fick direkt svar på låneansökan.

Sitter inte i sjön gällande boende, tänkte köpa något så småningom men inte nödvändigtvis nu. Så skulle jag få avslag så är det ingen fara på taket. Av den anledningen prioriterade jag samlingslån och bättre ränta där, medveten om att bolånet kanske får stryka på foten p.g.a det.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Bara för att man har den banken i vanliga fall garanteras man knappast lån för det.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp