• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånelöfte med många ff

Lyckhem

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
1 Augusti 2019
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
2
Poäng
6
Hej!

Jag och min sambo vill flytta till en större lägenhet så snart som möjligt, vi bor idag på under 50 kvm och det börjar bli för trångt.

Vi har en bra ekonomi, gemensam bruttolön på 77' kr/månad och strax under 50' i krediter som vi betalar av. Vi har stängt av våra kreditkort så krediterna bara kan minska.

Från försäljning av nuvarande bostad räknar vi på att vi kommer ha ca 500' till kontantinsats för nästa bostad. Men de bostäder vi tittar på säljs för ca 4,7 miljoner vilket innebär att vi behöver ha drygt 700' i kontantinsats.
Vi har idag ett lånelöfte på denna summa hos Danske Bank. Men hos Danske Bank får man inte låna till kontantinsatsen vilket betyder att vi måste skrapa fram ca 200' till. Kanske möjligt men lite vågat att buda på lägenheter och inte vara säker på att vi kommer att kunna köpa det.
Hos SBAB är detta däremot inget problem, där hade det räckt med 400' i eget kapital och resterande 300' hade vi fått som privatlån. MEN vi får inget lånelöfte hos SBAB idag eftersom att vi har för många ff hos UC, jag 6st och sambon 10st. Vi vill verkligen inte vänta ut dessa utan vi vill flytta nu. Har ni några förslag på vilka andra banker vi kan vända oss till som erbjuder privatlån som del av kontantinsats? Eller några andra förslag på hur vi kan göra?

UC betyg:
Jag 1,01%
Sambon 5,6%

Allt gott!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lån

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
26 September 2013
Meddelanden
245
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Collector gör det men räntan är på 2.49%, något högre ränta men inte fullt så smutsigt som bluestep osv. Får jag fråga om SBAB sa var gränsen går gällande antal ff?
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Kan ni få lån på 200000 utanför uc?
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Skrapa ihop det som fattas med lån som inte syns på UC. Exvis Wästgöta och Collector Betalkoll. Sen när ni har flyttat in söker ni via låneförmedlare och löser smålånen.
 

Pyrococcus

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Oktober 2019
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Jag fick också nobben av SBAB med hänvisning till för många FF.
Och jag har inga anmärkningar, inga skulder....
 
Senast ändrad:

Pyrococcus

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
6 Oktober 2019
Meddelanden
61
Mottagna reaktioner
22
Poäng
102
Jag hade nio stycken, inga betalningsanmärkningar. Inga krediter i övrigt.
De sa att min låga taxerade inkomst i kombination med förfrågningarna gav en "dålig helhetsbild".
Spelade ingen roll att jag idag har en bra lön.

Jag är ensamstående med två barn så jag tror det bidrog till deras negativa helhetsbild. Jävligt orättvist om du frågar mig......
 

Gröngurka

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Februari 2019
Meddelanden
210
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Hej!

Jag och min sambo vill flytta till en större lägenhet så snart som möjligt, vi bor idag på under 50 kvm och det börjar bli för trångt.

Vi har en bra ekonomi, gemensam bruttolön på 77' kr/månad och strax under 50' i krediter som vi betalar av. Vi har stängt av våra kreditkort så krediterna bara kan minska.

Från försäljning av nuvarande bostad räknar vi på att vi kommer ha ca 500' till kontantinsats för nästa bostad. Men de bostäder vi tittar på säljs för ca 4,7 miljoner vilket innebär att vi behöver ha drygt 700' i kontantinsats.
Vi har idag ett lånelöfte på denna summa hos Danske Bank. Men hos Danske Bank får man inte låna till kontantinsatsen vilket betyder att vi måste skrapa fram ca 200' till. Kanske möjligt men lite vågat att buda på lägenheter och inte vara säker på att vi kommer att kunna köpa det.
Hos SBAB är detta däremot inget problem, där hade det räckt med 400' i eget kapital och resterande 300' hade vi fått som privatlån. MEN vi får inget lånelöfte hos SBAB idag eftersom att vi har för många ff hos UC, jag 6st och sambon 10st. Vi vill verkligen inte vänta ut dessa utan vi vill flytta nu. Har ni några förslag på vilka andra banker vi kan vända oss till som erbjuder privatlån som del av kontantinsats? Eller några andra förslag på hur vi kan göra?

UC betyg:
Jag 1,01%
Sambon 5,6%

Allt gott!
Hur har det gått?
 

Gröngurka

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
13 Februari 2019
Meddelanden
210
Mottagna reaktioner
55
Poäng
177
Jag hade nio stycken, inga betalningsanmärkningar. Inga krediter i övrigt.
De sa att min låga taxerade inkomst i kombination med förfrågningarna gav en "dålig helhetsbild".
Spelade ingen roll att jag idag har en bra lön.

Jag är ensamstående med två barn så jag tror det bidrog till deras negativa helhetsbild. Jävligt orättvist om du frågar mig......
Har du försökt med en annan bank?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp