• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånelöfte, med våra förutsättningar?

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Hallå!

Jag och sambon går i husköpartankar då familjen växt en aning. Båda har fast inkomst om ca 390K före skatt per år. Problemet är att jag sitter på rätt mycket blanco. Sammantaget ca 880K. Sambon har enbart ca 100K i studielån, inga andra lån eller krediter. Min UC-score är 1,99 %, sambons är under 1 %. Vi kommer sammanlagt ha ca 600K (mestadels hennes pengar) att kasta in som handpenning etc. Vad tror ni om möjligheterna att beviljas ett lånelöfte givet förutsättningarna?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
syrran blev nekad tillsammans med sin sambo om lån tillsamamns när de såg att de hade blancolån.
Det är för stora risker för banken tyvärr. Men detta var hos länsförsäkringar

De sa de måste lösa lånet först innan man kan ge bolån, sen är det självklart hur mycket ni ska låna.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 264
Mottagna reaktioner
13 379
Poäng
8 917
Kalle.
Hur mycket hade dom i Blancolån?
Din syrra alltså.
 

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
De hade 150 000 kr bara, ej så farlig summa.
Problemet var att han var nollad men syrran hade 180 000 kr . De sökte bolån 3,9 miljoner för att bygga. Ett lånelöfte då.

De har också kontantinsatsen, men banken går alltid på kalkyl så funkar ej kalkylen i samband med deras intäkter och utgifter blir de problem.
Jag vill ej låta negativ, men jag hade bollat ideer med en bankman innan man ansöker o tar en UC i onödan
 

Kalle14

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Augusti 2019
Meddelanden
237
Mottagna reaktioner
32
Poäng
147
Kalle.
Hur mycket hade dom i Blancolån?
Din syrra alltså.


jag har en fråga till dig är du snäll.

Mitt kredit gick från 4 till 5 idag. Har alltid blivit nekad direkt på plats av Kontantfinans. dvs skärmen
Idag tänkte jag jag söker för skojs skull , blir de nekat direkt så fuck them liksom.
Men så hände något

Fick detta meddelande

Tack för din ansökan!
Vi har mottagit din ansökan och nu väntar en individuell kreditprövning. Slutligt besked kan ges först efter ytterligare kontroll och bedömning. Vår ambition är att ge dig besked så snart som möjligt inom 24 timmar (dock ej under helg). Din ansökan är slutligt beviljad när du via e-mail erhåller en bekräftelse med kreditavtal. Utbetalning sker normalt samma dag.

Aldrig hänt innan, kan de vara positivt eller får alla detta så ? jag har alltid blivit nekad på plats.
 

biggen

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
25 Juli 2013
Meddelanden
369
Mottagna reaktioner
170
Poäng
347
Ja tog bolån med typ 150k i blanco i somras. Det var ingenting som banken anmärkte på utan jag och min sambo lånade över 3M. Dock över 900k i inkomst tillsammans.
 

Streetspirit78

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 927
Blev medlem
5 Januari 2015
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 178
Poäng
927
Lite tvetydiga svar men med min skuldbörda verkar det alltså relativt kört? Testade på skoj Nordeas bolånekalkyl och den visade att det fanns utrymme för ett bolån på ca 2 mille. Nu är det en fingervisning och inget annat dock. Möte med en bankman känns som det bästa alternativet just nu.
 

pala87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 897
Blev medlem
20 Juli 2017
Meddelanden
2 209
Mottagna reaktioner
1 078
Poäng
897
Fick nyligen bolån med 260 k blanco. Banken frågade aldrig om mina lån under hela processen.
Vi hade insatsen låst i en bostad och vi båda har nog ca 700 k årsinkomst
 

Markus

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
19 Mars 2018
Meddelanden
605
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
jag har en fråga till dig är du snäll.

Mitt kredit gick från 4 till 5 idag. Har alltid blivit nekad direkt på plats av Kontantfinans. dvs skärmen
Idag tänkte jag jag söker för skojs skull , blir de nekat direkt så fuck them liksom.
Men så hände något

Fick detta meddelande

Tack för din ansökan!
Vi har mottagit din ansökan och nu väntar en individuell kreditprövning. Slutligt besked kan ges först efter ytterligare kontroll och bedömning. Vår ambition är att ge dig besked så snart som möjligt inom 24 timmar (dock ej under helg). Din ansökan är slutligt beviljad när du via e-mail erhåller en bekräftelse med kreditavtal. Utbetalning sker normalt samma dag.

Aldrig hänt innan, kan de vara positivt eller får alla detta så ? jag har alltid blivit nekad på plats.

fick du det beviljat? Vad hade du för förutsättningar på Bisnode?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp