• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånelöfte på plats men därefter nekad bolån på grund av företaget jag arbetar på

A

Amanda

Gäst
Poäng: 0
Hej,

Vi hade lånelöfte på plats men blev nu nekade bolån då företaget jag arbetar på är nystartat. Jag har anställningsavtal och flertalet utbetalda månadslöner från mitt nya arbete. Har ingen provanställning utan tillsvidare anställning direkt, har även haft stabil inkomst i flera år från annat företag före detta arbete. Banken meddelar att man enbart kan räkna med att jag har A-kassa som inkomst även om min faktiska inkomst är flera gånger högre än så.

Hade ingen aning att man kunde hamna i en sådan sits till följd av företaget man arbetar på.

Har någon varit med om liknande? Vad kan man göra för att komma runt detta?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

PontusG

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
8 Oktober 2018
Meddelanden
107
Mottagna reaktioner
53
Poäng
177
Inte hört talas om detta tidigare, men det låter inte helt orimligt med alla andra krav som bankerna anser är ”rimliga”.

Det enklast är nog att vända sig till andra aktörer på marknaden som inte ställer kravet.
 

Korpen

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 737
Blev medlem
21 November 2017
Meddelanden
2 395
Mottagna reaktioner
791
Poäng
737
Kan vara Covid-19-rutiner. Småföretag och nystartade företag räknas som riskanställningar. Men så dåligt att de ens ger lånelöfte.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp