Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

låta allt gå till inkasso??

Diskussion i 'Inkasso' startad av pelle2018, 26 juni 2018.

1. pelle2018

pelle2018 Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Trofépoäng:
    1
    hej
    jag har varit korkad, stod som borgensman åt en person och åkte på rejäl skit.
    har nu tagit massor med SMS-lån för att klara månad till månad, har innan aldrig haft problem. står dock som ensamstående och har då bolån och även blancolån ståendes på mig varar att jag inte kan ta några lån för att lösa denna skit.
    till frågan:
    jag har några lån som jag funderar på att skicka till inkasso
    ferratum-28000kr betalar 2800kr/mån
    everdayplus 28000kr betalar 2800kr/mån
    risicum 18000kr betalar 1800kr/mån
    viakredit 10000kr betalar 1000kr/mån
    totalt 8400kr/mån

plus att jag betalar 5000kr i månaden för borgensåtagandet jag hade, lägsta summan som de kunde gå med på och har ca 55000kr kvar där.
    plus att jag betalar bolån, blancolån, csn och allt annat i vardagen.

Hur har det gått för andra? hur ser utsikterna ut för att få betala mindre summor varje månad hos inkasso? jag kan verkligen inte riskera att skiten går vidare till kronofogden.
    tacksam för svar, har ångest nu och jag har några få dagar på mig att bestämma om jag ska släppa eller betala in och fortsätta samma onda cirkel.
    //panikslagna mig

2. brittportmonä

brittportmonä Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Trofépoäng:
    91
    Behövs mer information tex räntor,inkomst,uc score ,uc ff, betalningsanmärkning? Vart och hur mycket i blanco? Mvh

3. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    403
    Trofépoäng:
    507
    Min erfarenhet är att det ofta blir dyrare hos inkasso tyvärr :-(

4. Bramserud

Bramserud V.I.P

Mottagna gillanden:
    168
    Trofépoäng:
    327
    Ja går det till inkasso så är väl utgångspunkten att det är hela skukden som skall betalas på ett bräde. Sedan kan man vanligen göra upp en avbetalningsplan med inkassobolaget om man inte har råd med detta, men jag tror inte att du kan räkna med att du får betala mindre per månad än vad du gör nu, och så blir räntan antagligen högre dessutom, så det kommer att ta längre tid att betala av skulderna...

Du kan väl kolla vilket lån som blir dyrast att inte betala, och koncentrera dig på det. Sedan tar du det som blir bäst dyrast osv, tills du inte har råd med mer. T.ex CSN är väl inte så dyrt att ligga efter med, även om det blir Kronofogden som får agera "inkasso" i det fallet. CSN är väl dessutom ganska lätta att få uppskov av, om du behöver köpa tid.

5. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 335
    Trofépoäng:
    1 027
    Du åker på dröjsmålsränta om du släpper till inkasso vilket brukar vara mycket värre än vanliga räntan.
    Finns ingen absolut rättighet till avbetalningsplaner heller, kan vara bra att veta

6. Mjau 74

Mjau 74 V.I.P

Mottagna gillanden:
    403
    Trofépoäng:
    507
    Csn är svindyra, 450kr/ mån i påminnelseavgift

7. evilina

evilina Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Trofépoäng:
    146
    Jag hade också hos Ferratum, Riscium och everydayplus. Everydayplus 26000:- hamnade hos Svea där jag fick avb plan på 2000 per månad tills det är avbetalt, dom la på en fast ränta på 4000:- till mig för hela perioden, det tyckte jag ändå var ok.

Ferratum (16000:)amorterar man inte ett skit på även om man betalar av en 10del av skulden, den hamnade hos Gothia där jag betalar 2500:- per månad ink uppläggningskostnad 180:- och avikostnad 60:-. Ingen annan ränta står med alls och jag kollade precis överenskommelsen igen.

Riscium måste jag kika vidare på..

Svea har alltid hjälpt mig och varit sjysta.. kanske för att jag har hållt mig till avb planer och ringt när jag har haft struligt...

Inkassobolagen vill ha sina pengar och tjänar massor bara på alla uppläggningsavgifter såklart men nu ser jag iallafall att skulderna minskar månad för månad

Hope777 gillar detta.
  8. evilina

evilina Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Trofépoäng:
    146
    Och det enda företaget som gett mig en betalningsanmärkning är CSN.. rätt komiskt när man låtit allt gå vidare till inkasso

9. evilina

evilina Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    50
    Trofépoäng:
    146
    Inte för att jag rekommderar att släppa allt men går det inte så går det inte.. ringde inkasso bolaget samma dag jag fick breven och förklarade situationen, finns det ingen som kan hjälpa dig att stå på ett lån för krediterna?

10. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    2 335
    Trofépoäng:
    1 027
    Csn, vanliga årsbeloppet restförs utan föreläggande och sånt, typ som skatteskulder, det kan bli anmärkningar då

Dela sidan