• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Blev väldigt förvånad idag när mina två kredikort från remember och lo mervärde totalt 72k gick till Lowell , trodde först jag skulle få sjukt god dröjsmålsränta .. så jag ringde och kollade ... 14 och 17% tror jag det var ... alltså samma som innan !
Det ska vara samma ränta som avtalades när lånen togs har jag för mig, hos fogden.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Det ska vara samma ränta som avtalades när lånen togs har jag för mig, hos fogden.
Ja men blev så förvånad att det var typ samma ränta hos inkasso och remember och lo mervärde ! För är verkligen samma !
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Vågade inte fråga om det är samma ränta hos fogden eller inte :) tänkte då blir dom väl sura och skicka på en gång :)
Gick inge vidare för mig med rätt lön på utmätning. Jag har snittat 45000kr senaste 6 månaderna och mitt lönekontor ger sig inte :( Så det är bara att finna sig i en lön som inte stämmer :( Envisa är dom dom sa att övertid räknats in i detta:(
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Gick inge vidare för mig med rätt lön på utmätning. Jag har snittat 45000kr senaste 6 månaderna och mitt lönekontor ger sig inte :( Så det är bara att finna sig i en lön som inte stämmer :( Envisa är dom dom sa att övertid räknats in i detta:(
Ja låter inget kul alls ...hur mycket kommer dom utmäta för dig varje månad ?
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Gick inge vidare för mig med rätt lön på utmätning. Jag har snittat 45000kr senaste 6 månaderna och mitt lönekontor ger sig inte :( Så det är bara att finna sig i en lön som inte stämmer :( Envisa är dom dom sa att övertid räknats in i detta:(
Dom 5000 kr som dom hade lagt på är ju väldigt fel igenteligen , för du har ändå samma bruttolön varje månad och det är ju den som ska räknas !
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Gick inge vidare för mig med rätt lön på utmätning. Jag har snittat 45000kr senaste 6 månaderna och mitt lönekontor ger sig inte :( Så det är bara att finna sig i en lön som inte stämmer :( Envisa är dom dom sa att övertid räknats in i detta:(

Att ens eget lönekontor vill göra livet än mer surt för en måste suga duktigt... :(
Detta måste väll innebära att eventuell övertidsersättning du må jobba i framtiden är till ingen nytta, dvs Du kommer inte få behålla dom pengarna utan de kommer oxå gå till KF?!

Hade jag vandrat i Dina skor, så hade jag satt mig och påbörjat en ansökan om skuldsanering.
Har Ni lyckats lägga undan lite pengar, så Ni mäktar med leasingen på bilen, för Ni hade väll en relativt dyr sådan ?!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
@Syrran det är kanske en mening med detta, du ska inte slita och jobba extra mer.
Jag tycker att det är fantastiskt skönt att inte jaga extrajobb längre detta trots att jag hade fått behålla de pengarna.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
@Syrran det är kanske en mening med detta, du ska inte slita och jobba extra mer.
Jag tycker att det är fantastiskt skönt att inte jaga extrajobb längre detta trots att jag hade fått behålla de pengarna.
Fast även om hon jobba extra och dom ta pengarna så kanske skulden minska fortare .. men visst håller med dig .. en jäkla skillnad att få behålla dom tusenlapparna själv och kunna få mer utrymme ! En jäkla skillnad om man får maxbeslut eller inte ... få man maxbeslut så suger det bog kraft .. skulle man däremot Få att dom nöjer sig med vad lönekontoret rapportera varje månad i mitt fall 38k ... medans vissa månader ligger på 44k ... 6k mer är sjukt stor skillnad :) eller när semester lönen konmer och den är väl på 55-60k totalt !!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Fast även om hon jobba extra och dom ta pengarna så kanske skulden minska fortare .. men visst håller med dig .. en jäkla skillnad att få behålla dom tusenlapparna själv och kunna få mer utrymme ! En jäkla skillnad om man får maxbeslut eller inte ... få man maxbeslut så suger det bog kraft .. skulle man däremot Få att dom nöjer sig med vad lönekontoret rapportera varje månad i mitt fall 38k ... medans vissa månader ligger på 44k ... 6k mer är sjukt stor skillnad :) eller när semester lönen konmer och den är väl på 55-60k totalt !!
Det är sant att skulderna minskar och det är också en viktig aspekt.
För min del så har jag insett att hälsan är viktigare för om man rasar som jag gjorde 2018 så blir det mer katastrofalt för ekonomin.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp