• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mjau 74

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
Blev medlem
4 December 2013
Meddelanden
2 642
Mottagna reaktioner
1 676
Poäng
1 177
Tack för svaret :) för som det är nu så verkar det ta tid för kronofogden , pratade med dom i fredags och då sa dom att om dom inte fått in ärendet ännu så kan det bli att löneutmätning startas tidigast januari februari .. så lång kö tydligen .. mina kommer nog skickas efter denna veckan ...
Ok ja du får ju betalningsuppgifterna på lappen. Tror inte man kan se dom på mina sidor hos kfm :cool:
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Tack för svaret :) för som det är nu så verkar det ta tid för kronofogden , pratade med dom i fredags och då sa dom att om dom inte fått in ärendet ännu så kan det bli att löneutmätning startas tidigast januari februari .. så lång kö tydligen .. mina kommer nog skickas efter denna veckan ...
Såg nu ta kontakt med den du är skyldig pengarna då kan dom dra tillbaka ärendet. Har det blivit utslag är det tyvärr anmärkning :(
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ok ja du får ju betalningsuppgifterna på lappen. Tror inte man kan se dom på mina sidor hos kfm :cool:
Nej det syns jättedåligt vilka skulderna är bara belopp men på vad o vilka?
Hur får man fram detta?
Ej heller betalnings uppgifter man får ringa dom.
Skulle vilja ha ett utdrag vilka skulderna är till
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Har det blivit utslag Johan? Har du skuldsaldo kan man logga in på KFM o se vilka ärenden som ligger där. Man har ett ocr nummer på varje ärende om du har flera står på papperet från KFM.
Har du ej det kvar så ring KFM om tala om vilken skuld du vill betala
Inget utslag ännu och inget betalningsföreläggande heller har kommit , tror inte ens dom skickat det till fogden ännu. Men eftersom det blir så många löner nu innan man får utmätning så kan jag säkert betala av Två st stora lån .. kanske mobillån och Lowell inkasso tänkte jag :) tack för hjälpen :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Såg nu ta kontakt med den du är skyldig pengarna då kan dom dra tillbaka ärendet. Har det blivit utslag är det tyvärr anmärkning :(
Lowell kommer inte dra tillbaka det är jag säker på ... förhoppningsvis tar det lite tid att få alla pappren nu och då kan jag betala allt om 2 mån direkt istället .. är faktiskt ett Alternativ .. Skulle jag få behålla året ut kan jag lösa hela skulden hos Lowell på 76 000 kr !
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Inget utslag ännu och inget betalningsföreläggande heller har kommit , tror inte ens dom skickat det till fogden ännu. Men eftersom det blir så många löner nu innan man får utmätning så kan jag säkert betala av Två st stora lån .. kanske mobillån och Lowell inkasso tänkte jag :) tack för hjälpen :)
Bra om du kan betala av så mycket du kan. Det dröjer nog med betalningsföreläggande just nu tar längre tid än vanligt.
Jag ringde in på några av mina skulder förra veckan och skulle bekräfta att jag tagit emot.
Hon sa då på KFM att dom har jättemycket och en stor ökning skett på skulder.
Jag frågade om att bekräfta med bank id hon sa att det kommer.
För hos oss står postlådor öppna ibland vi får fel post mm hon förstod vad jag menade att det är inte kul om grannar ser eller för tag i breven från KFM.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Bra om du kan betala av så mycket du kan. Det dröjer nog med betalningsföreläggande just nu tar längre tid än vanligt.
Jag ringde in på några av mina skulder förra veckan och skulle bekräfta att jag tagit emot.
Hon sa då på KFM att dom har jättemycket och en stor ökning skett på skulder.
Jag frågade om att bekräfta med bank id hon sa att det kommer.
För hos oss står postlådor öppna ibland vi får fel post mm hon förstod vad jag menade att det är inte kul om grannar ser eller för tag i breven från KFM.
Ja det sa hon till mig med , jag kommer vänta ut dom 14 dagarna att skriva på ., för då får man en lön extra varje gång :) det verkade nästan på henne som att jag kunde få behålla hela januari lönen med och det vore guld :) då kan man köpa sig tid och betala av skulden på en gång istället faktiskt
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Lowell kommer inte dra tillbaka det är jag säker på ... förhoppningsvis tar det lite tid att få alla pappren nu och då kan jag betala allt om 2 mån direkt istället .. är faktiskt ett Alternativ .. Skulle jag få behålla året ut kan jag lösa hela skulden hos Lowell på 76 000 kr !
Har också nått från Lowell men inte vilken långivare från början.
Måste verkligen gå igenom allt dom byter inkasso säljer skulder hit o dit svårt att hålla koll.
Axactor har jag med ingen aning från vem och känner inte inte igen beloppet heller är en djungel
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Har också nått från Lowell men inte vilken långivare från början.
Måste verkligen gå igenom allt dom byter inkasso säljer skulder hit o dit svårt att hålla koll.
Axactor har jag med ingen aning från vem och känner inte
Visst är det så..kan ditt ferratum vara från axactor ?
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp