• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Bra, då kör vi så att man bryter ben först, röntgar för att konstatera vad som som är skrot och gipsar sist
Ja borde vara så:) och inte operera innan man vet felet vore tokigt;)
Som sagt blandade ihop vände på allt nästan. Tur ni kunniga inom detta finns och får ge mig :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Min skuld var på över 300 000 kr och de gav endast 6 månaders avbetalning på det.
Helt galet dom vill dom inte ha sina pengar i någorlunda tid. Och nu får dom väl mindre från dig i saneringen. Ligger det ca 50 procent långivaren får tillbaka ?
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 454
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Helt galet dom vill dom inte ha sina pengar i någorlunda tid. Och nu får dom väl mindre från dig i saneringen. Ligger det ca 50 procent långivaren får tillbaka ?
Ja, 54 % om jag inte minns fel.
Det var anledningen till att jag gav upp. Kunde inte lösa den summan och för mig tog det stopp där.
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Ja, 54 % om jag inte minns fel.
Det var anledningen till att jag gav upp. Kunde inte lösa den summan och för mig tog det stopp där.
Förstår det. Läste någonstans att betalningsanmärkningar är bland det värsta man kan ha. Okej det är stopp på mycket men för mig är det värre med sjukdom eller att nått händer nära o kära❤️
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Kanske en dum fråga , men kan kronofogden utmäta husdjur typ en mops valp som kostar 20 000 kr ?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Kanske en dum fråga , men kan kronofogden utmäta husdjur typ en mops valp som kostar 20 000 kr ?

Går men djur medför kostnader som kfm får ligga ute med, typ hundpensionat. Blir oftast inget till övers till skulderna. Görs sällan, man löser det på annat vis
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Går men djur medför kostnader som kfm får ligga ute med, typ hundpensionat. Blir oftast inget till övers till skulderna. Görs sällan, man löser det på annat vis
Skönt .. för den vill man ju gärna inte förlora :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp