• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

krat

V.I.P
Poäng: 337
Blev medlem
19 Augusti 2014
Meddelanden
515
Mottagna reaktioner
126
Poäng
337
Ok, känns ju inte som en seriös firma. Be att få trackingnumret så att du kan kontakta postnord och se var det har tagit vägen.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Sannolikt kommer du att hinna betala den 25/6 så om du har möjlighet, se till att slutreglera den skulden.

Precis vad jag tänkte göra. Får ändå lite extra utbetalningar med denna lönen såsom semester ersättning samt att min chef nu två månader på raken varit sen med att attestera min milersättning, så det genererar lite "extra pengar"... typ 10.000 extra totalt. Ps. Inkasso verkar ju vara snabba med att verkställigheten, så lika bra att snabbt bli av med dom...
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Ok, känns ju inte som en seriös firma. Be att få trackingnumret så att du kan kontakta postnord och se var det har tagit vägen.

Helt ärligt Krat, så orkade inte jag dividera med dom... Hon vidhöll å de bestämdaste att det var skickat... Jag vet dock med mig att jag inte har fått en avi om att ett rekat brev fanns att hämta ut. Jag vet oxå att standard från Postnord är oxå att skicka ut en påminnelse om man ej hämtar ut dessa snabbt (vi får ju en hel del rekade brev på mitt arbete, så jag vet proceduren).
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Kimsan tänkt att jag mitt i denna kaos även kan ha användning av din kompetens som fastighetsförvaltare! Guldvärd kära du! Bra tips att påskynda processen med att skylla på en resa. Ska ligga på som fan!

Dilbah, hur har det gått för Dig med lägenheten? Har Ni tecknat avtalet ännu & hur ligger det till för Dig med Dina skulder... undrar jag som sitter i samma situation... :(
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Dilbah, hur har det gått för Dig med lägenheten? Har Ni tecknat avtalet ännu & hur ligger det till för Dig med Dina skulder... undrar jag som sitter i samma situation... :(
Hej Kimsan!
Lägenheten är klar och vi är godkända. Ska skriva kontrakt denna vecka! Känns riktigt bra:)!
Har bestämt att söka skuldsanering som företag också kommer välja det när det är dags. Håller smått på med min personliga brev och tänker skicka in ansökan i veckan. Har orolig mage titt som tätt inför att jag har släppt allt. Just nu är det jobbigt då inkassobolagen och sms bolagen jagar mig dagligen via mail och tel. Svarar ju inte och får en klump i magen varje gång de söker mig. Känns så jobbigt att att göra rätt för sig genom att inte svara. Lindorff kommer väl vara först ut med betalningsföreläggande och är nervös för första brevet från KFM. Vill helst att löneutmätningen drar ut på tiden så jag kan lägga undan lite pengar när det blir knapert. Tänker jättemycket på all väntan under hösten och när de tar första kontakt för att ge besked om inledande. Han på företagssaneringen sa att de kommmer tidigast titta på mitt ärende dec- Jan. När jag skickade in för enkel skuldsanering uppgav jag min nuvarande hyra och hoppas att det inte blir ett problem att den förändras. Å andra sidan är det ju företag jag kommer söka så det kvittar kanske. Vill inte skicka in skuldsanering för företag förrän hyreskontraktet är påskriven. Även m vi inte flyttar förrän 1 aug.
Hur mår du?
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Just det även Snabbfinans inkasso skriver att de kommer efter 15 juni skicka vidare till KFM. Visst är det så att man har två veckor på sig att betala när det blir betalningsföreläggande? Hoppas att saker och ting drar ut på tiden p g a semestrar och därav långa handläggningstider. Hoppas på löneutmätning tidigast aug.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Just det även Snabbfinans inkasso skriver att de kommer efter 15 juni skicka vidare till KFM. Visst är det så att man har två veckor på sig att betala när det blir betalningsföreläggande? Hoppas att saker och ting drar ut på tiden p g a semestrar och därav långa handläggningstider. Hoppas på löneutmätning tidigast aug.

Hej Dilbah,
Här "rullar" det på...ett par (4st) inkasso krav har inkommit i varierande storlek... Kommer nog försöka reglera de små nu med juni lönen då jag kan slutreglera även dessa. Sen får det räcka. Jag kommer inte fortsätta släcka bränder...hur gärna jag än vill...och hur mycket mitt samvete än vill göra JUST DET, men nu är det som det är och jag behöver hinna lägga undan lite pengar i madrassen, vilket jag känner att jag behöver göra för eventuella framtida oförutsedda utgifter. Jag har ju en liten vovve (dessvärre ett litet måndags exemplar) som genom de 4 år som han har levt, har kostat mig ett x antal tusen lappar i veterinärskostnader.
Honom kommer jag ALDRIG göra mig av med...om jag så ska leva på vatten och bröd, för han förgyller hela min tillvaro! Han är min solstråle... :) Jag har delad vårdnad av vovven med mitt ex, så som tur är, så delar vi på kostnader som inkommer gällande honom... :)
Du hade skulder på 1,4 miljoner eller ? Du verkar ju ha koll, så har Du specat upp dom... Hur många långivare är det allt som allt...
Jag har inte riktigt mäktat med att speca upp alla mina ännu, men har kommit så långt som att börjat sätta in ALLA papper som kommer på respektive skuld i pärm under flikar, så jag får koll genom detta tillvägagångssätt...
Jag har ju ett extremt kontroll behov, så några brev ligger inte oöppnade eller gömda hos mig...

När det gäller Snabbfinans, så är det precis så som Du skriver... Även när skulden går till verkställighet, så har Du ytterligare ett par dagar på Dig att betala, men då till fogden...
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Hej Dilbah,
Här "rullar" det på...ett par (4st) inkasso krav har inkommit i varierande storlek... Kommer nog försöka reglera de små nu med juni lönen då jag kan slutreglera även dessa. Sen får det räcka. Jag kommer inte fortsätta släcka bränder...hur gärna jag än vill...och hur mycket mitt samvete än vill göra JUST DET, men nu är det som det är och jag behöver hinna lägga undan lite pengar i madrassen, vilket jag känner att jag behöver göra för eventuella framtida oförutsedda utgifter. Jag har ju en liten vovve (dessvärre ett litet måndags exemplar) som genom de 4 år som han har levt, har kostat mig ett x antal tusen lappar i veterinärskostnader.
Honom kommer jag ALDRIG göra mig av med...om jag så ska leva på vatten och bröd, för han förgyller hela min tillvaro! Han är min solstråle... :) Jag har delad vårdnad av vovven med mitt ex, så som tur är, så delar vi på kostnader som inkommer gällande honom... :)
Du hade skulder på 1,4 miljoner eller ? Du verkar ju ha koll, så har Du specat upp dom... Hur många långivare är det allt som allt...
Jag har inte riktigt mäktat med att speca upp alla mina ännu, men har kommit så långt som att börjat sätta in ALLA papper som kommer på respektive skuld i pärm under flikar, så jag får koll genom detta tillvägagångssätt...
Jag har ju ett extremt kontroll behov, så några brev ligger inte oöppnade eller gömda hos mig...

När det gäller Snabbfinans, så är det precis så som Du skriver... Även när skulden går till verkställighet, så har Du ytterligare ett par dagar på Dig att betala, men då till fogden...
Hej Kimsan:)
Har missat ditt inlägg och såg den nu!
Jag har ungefärlig koll och gjorde en ny lista och det blev 22 långivare! Puh! Dessutom kom jag närmare 1,5! Med tanke på räntorna anser jag att jag inte kommer kunna bli skuldfri på överskådlig tid. Skrämmande att se! Idag fick jag brev från KFM där det bekräftar min ansökan om enkel skuldsanering. Som jag nämnde tidigare så kommer jag även ansöka om skuldsanering för företagare och blir tvungen och välja när det är dags. Om jag blir beviljad den senare så är jag skuldfri på tre år. Men de ställs högre krav.

Kimsan har tänkt på din situation och hur du kämpar för att inte hamna på KFM. Precis som jag har gjort de senaste åren. Man måste ju inte hamna på KFM för att ansöka så vad har du och förlora. Om du vet med dig att du just nu inte är långt ifrån att hamna på KFM så är det bara att ansöka. Speciellt med tanke på handläggningstiderna. Tycker du ska slänga iväg en ansökan även om du ser till att inte hamna hos KFM.
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
@Lasseman anser du med dina erfarenheter att min skuld på närmare 1,5milj och en lön på 39 000 före skatt inte kan betalas inom överskådlig tid?
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 837
Mottagna reaktioner
12 593
Poäng
9 787
@Lasseman anser du med dina erfarenheter att min skuld på närmare 1,5milj och en lön på 39 000 före skatt inte kan betalas inom överskådlig tid?

Omöjligt är det inte med tanke på att lönen kan väl förväntas bli lite bättre etc, det beror dock lite på vilken ränta och krediteringsordning som gäller.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp