• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Du kommer få ett brev ”skuld att betala” med 10 dagars betaltid. Om den inte betalas kommer KFM inleds tillgångsundersökning.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

joolleroo

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
23 September 2019
Meddelanden
133
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Du kommer få ett brev ”skuld att betala” med 10 dagars betaltid. Om den inte betalas kommer KFM inleds tillgångsundersökning.
Kommer den att komma snart ? Det står ju att jag kan skicka in inom om det var 30 dagar minns inte vad det hette .. om det var nån överklagan el nått
 

Rembrandt

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
2 Juli 2014
Meddelanden
269
Mottagna reaktioner
79
Poäng
227
Det beror på om företaget önskar verkställighet. De flesta vill ju det så brevet bör dyka upp när som.
 

ollelop

V.I.P
Poäng: 347
Blev medlem
4 April 2012
Meddelanden
368
Mottagna reaktioner
167
Poäng
347
Har skrivit på och skickat in ett föreläggande för några veckor sedan . Nu fick jag ett svar att denna bank har återkallat ansökan. Varför gör dom det? Jag har inte betalat något än
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 147
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 518
Mottagna reaktioner
6 118
Poäng
4 147
Har skrivit på och skickat in ett föreläggande för några veckor sedan . Nu fick jag ett svar att denna bank har återkallat ansökan. Varför gör dom det? Jag har inte betalat något än
De håller på skulden så att det förräntar sig osv. Eventuellt säljer de den vidare. Sen hamnar den hos Kfm igen.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 202
Mottagna reaktioner
12 761
Poäng
9 787
Och det är fullt lagligt att göra så? Helt sjukt att ingen sätter gränser för sånt?

Preskription är ju en gräns.
Det finns en poäng att inte allt liggee inne jämt också, grundavgifter som äter upp medlen som kommer in
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 778
Mottagna reaktioner
2 632
Poäng
1 857
Idag när man kom hem från semestern låg det en grön fin lapp att dom sökt min den 20/1 angående föreläggande... har skrivit på dom påminnelsen jag fått faktiskt :) dock inte dom andra ... ringde och pratade med dom .. dom skulle skicka alla i ev klump istället .. helt ok :)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp