• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Frasse48

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
15 Juni 2021
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Skulle nog säga att du kommer få pappret om inkomst efter ca 4-5 dagar ! Ring och prata med dom !
Ok, de kan inte bara dyka upp alltså? Eller ännu värre, gå in på min sons konto och ta? Kontot står ju på honom men syns under mina konton också.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Ok, de kan inte bara dyka upp alltså? Eller ännu värre, gå in på min sons konto och ta? Kontot står ju på honom men syns under mina konton också.
Dina konton kommer dom kolla dagen efter din skuld att betala går ut ! Så där rekommenderar jag dig att dom är tomma ! Dom kan dyka upp , men händer nog inte så ofta ! Har du bil eller hus som kan säljas ?
 

Frasse48

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
15 Juni 2021
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Du menar alltså att de kan ta av sonens konto fast det står på honom?
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Hej! Har ni sol där ni bor? Här är det underbart väder :)

iaf..... gothia har begärt verkställighet igen, så har skuld att betala på typ 138.000.
grejjen är att jag är sjukskriven sedan några månader tillbaka, jobbar nu 25% o det blir inte många kronor/månad. ”Bevakar” typ kfm min inkomst så de ser när de kan börja dra? Och varför får jag aldrig inkomstredovisning? Det var länge sen som sista datum för skuld att betala gick ut...jag väntar ff på nån form av utmätning
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Hej! Har ni sol där ni bor? Här är det underbart väder :)

iaf..... gothia har begärt verkställighet igen, så har skuld att betala på typ 138.000.
grejjen är att jag är sjukskriven sedan några månader tillbaka, jobbar nu 25% o det blir inte många kronor/månad. ”Bevakar” typ kfm min inkomst så de ser när de kan börja dra? Och varför får jag aldrig inkomstredovisning? Det var länge sen som sista datum för skuld att betala gick ut...jag väntar ff på nån form av utmätning
Gothia är överlägset snabbast av alla mina skulder att begära verkställande ! Sedan kom Lowell strax efter ! Sergel var helt klart långsammast och coll med :)
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Gothia är överlägset snabbast av alla mina skulder att begära verkställande ! Sedan kom Lowell strax efter ! Sergel var helt klart långsammast och coll med :)

ok, ja jag har oxå hört så... de låg o passade ett tag känns det som, sen när jag betalade in alla skulder till kfm som jag hade då (låg på 60.000) då upptäckte dom väl att jag hade pengar och begärde verkställighet på en gång... så nu vill de ha sina pengar, men har inga kvar på kontot! Så tji fick dom . Ha! Nu får de allt vänta.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp