• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Samma här. Trodde min chef visste om min löneutmätning men när jag berättade höll han på att trilla av stolen haha!

Men han sa som tidigare skriver att det är sekretess på det och endast den person som håller på med lönerna på vårat företag som känner till detta att jag hade löneutmätning som nu upphörde i december
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

lili74

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
25 Juli 2018
Meddelanden
142
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Jag satt nyligen med en kvinna från vår HR avdelning med anledning av att jag byter tjänst i februari. Vi har en HR avdelning av 10-talet medarbetare. Hon hade ingen vetskap om att jag hade löneutmätning. Hon berättade vidare att ingen får öppna post som är ställd till personalavdelning/löneavdelning. Ingen utomstående bortsett från just HR samt den externa aktör som kör lönerna får reda på att jag har utmätning. :) Kändes bra!
Ok tack för svaret Det känns ju skönt att veta.
 

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Hoppas verkligen att det ”bara” går till löncentret som ligger på annan ort! Vill verkligen inte att det ska gå till högsta personalansvarige eller till avdelningens personal ansvariga där jag jobbar! Fast vi är 1700 anställda så vet de vem jag är Åh jag vill verkligen inte att de ska veta.Har kunnat skjuta undan ångesten ett tag o försökt landa i situationen. Men nu slår ångesten till med buller o bång!!!! Ingen rolig början på det nya året!! Herregud, hur kunde jag hamna i den här situationen!!!?? Skammen bränner!
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 358
Mottagna reaktioner
794
Poäng
677
Hoppas verkligen att det ”bara” går till löncentret som ligger på annan ort! Vill verkligen inte att det ska gå till högsta personalansvarige eller till avdelningens personal ansvariga där jag jobbar! Fast vi är 1700 anställda så vet de vem jag är Åh jag vill verkligen inte att de ska veta.Har kunnat skjuta undan ångesten ett tag o försökt landa i situationen. Men nu slår ångesten till med buller o bång!!!! Ingen rolig början på det nya året!! Herregud, hur kunde jag hamna i den här situationen!!!?? Skammen bränner!

Min tanke är att om det är 1700 anställda så har de troligtvis haft 100 utmätningsärenden de senaste åren, och jag tror det här är en sån där sak som man om man jobbar på lön eller som chef helt eneketl inte låtsas om alls, det är ju troligtvis "lite pinsamt" för dem. Sen skall man komma ihåg att ingen vet ju varför du har utmätning det kan ju vara ett borgenärsskap för nån opålitlig "vän" eller vad som helst som är orsaken till utmätningen. Försök och släpp det där och njut av att du är på rätt väg och slipper högarna med brev steg för steg nu istället.
 

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Min tanke är att om det är 1700 anställda så har de troligtvis haft 100 utmätningsärenden de senaste åren, och jag tror det här är en sån där sak som man om man jobbar på lön eller som chef helt eneketl inte låtsas om alls, det är ju troligtvis "lite pinsamt" för dem. Sen skall man komma ihåg att ingen vet ju varför du har utmätning det kan ju vara ett borgenärsskap för nån opålitlig "vän" eller vad som helst som är orsaken till utmätningen. Försök och släpp det där och njut av att du är på rätt väg och slipper högarna med brev steg för steg nu istället.
Tack snälla du för uppmuntrande svar! Jag är väl i stadiet ”när verkligheten” knackar på.
 

Skogsmulle

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 517
Blev medlem
28 Mars 2016
Meddelanden
1 388
Mottagna reaktioner
375
Poäng
517
Hoppas verkligen att det ”bara” går till löncentret som ligger på annan ort! Vill verkligen inte att det ska gå till högsta personalansvarige eller till avdelningens personal ansvariga där jag jobbar! Fast vi är 1700 anställda så vet de vem jag är Åh jag vill verkligen inte att de ska veta.Har kunnat skjuta undan ångesten ett tag o försökt landa i situationen. Men nu slår ångesten till med buller o bång!!!! Ingen rolig början på det nya året!! Herregud, hur kunde jag hamna i den här situationen!!!?? Skammen bränner!
Hos oss är det samma. Bara löneavdelningen som vet om det och inga andra chefer. Och med GDPR är det nog ännu mer sekretetes på såna saker
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Jag skickar till den adress bolaget anger, antingen på hemsidan eller bolagsverket, attention Lönekontoret.
Vissa större arbetsgivare finns det centralt sparade adresser, där kan det ibland stå personalavdelning har jag sett.
 

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
Känslan när man kommer hem o ser brevhögen från KF får mig att bryta ihop. Även en påminnelse på en delgivning som jag VET att jag skickade med vändande post!:( Uppförsbacken är tung nu! Tänk om de kunde använda digital brevlåda istället!
 

Pandis79

V.I.P
Poäng: 267
Blev medlem
15 September 2018
Meddelanden
503
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Känslan när man kommer hem o ser brevhögen från KF får mig att bryta ihop. Även en påminnelse på en delgivning som jag VET att jag skickade med vändande post!:( Uppförsbacken är tung nu! Tänk om de kunde använda digital brevlåda istället!
Ja fy det är inte kul,pinsamt möta brevbäraren nu:(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp