• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Nu blir jag förvirrad av ditt svar igen @Lasseman! Jag har ett aktiebolag och tar ut lön via intäkter från kommunerna. Då räknar jag ju mig som anställd i mitt eget företag också.


Ok men då är det alltså ett aktiebolag som fakturerar och inte du.
Eftersom du inte fakturerar kan inte fakturorna utmätas.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
@Lasseman hur mycket kan du om skuldsanering för företagare? Det står att företagets ekonomi ska var överskådlig och enkel att utreda vilket min är. Vad menar de per definition att de ”utreder”. Vill de ha bokslut eller tillgång till kontoutdrag m.m?

Är få som handlägger det där.. jag gissar att ganska mycket underlag ska in.
Det handlar nog om att kunna fastställa att det är en jämn omsättning.
 

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Blev medlem
30 Januari 2013
Meddelanden
3 101
Mottagna reaktioner
2 472
Poäng
1 557
Tack för svar @Lize!
Hur länge har du haft löneutmätning och får man fråga hur stora dina skulder är och vad det orsakades av?
Jag hade löneutmätning från april 2018 till november 2018, sedan lyckades jag lösa dem, så numera är jag skuldfri. De var på 972 tkr i november. Grundorsaken var en skilsmässa i början på 90-talet, där jag dumt nog stod för alla huslånen och det var den värsta fastighets- och räntekrisen.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Jag hade löneutmätning från april 2018 till november 2018, sedan lyckades jag lösa dem, så numera är jag skuldfri. De var på 972 tkr i november. Grundorsaken var en skilsmässa i början på 90-talet, där jag dumt nog stod för alla huslånen och det var den värsta fastighets- och räntekrisen.

Hmm... menar Du inte från april 2016?! :)
 

Dilbah

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
29 Maj 2018
Meddelanden
494
Mottagna reaktioner
421
Poäng
517
Haha nu läser jag igen och du löste det i ett svep! Härligt att du är skuldfri
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 950
Mottagna reaktioner
6 139
Poäng
3 907
Tack för svar @Lize!
Hahaha @Kimsan72 du har ju stenkoll på alla härinne! Lånforumets drottning! Tänkte först wow att du löste 972 000kr i ett svep.

:D Mitt EX sa ofta att ja hade/har ett jäkla hästaminne och kunde/kan komma ihåg och även citera vad människor sagt för typ 15 år sedan, men att komma ihåg vad ja skulle/ska handla i mataffären det e svårt de... :)
 
Senast ändrad:

maggan carls

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
27 Juli 2018
Meddelanden
117
Mottagna reaktioner
94
Poäng
257
:(:( Har nu fått min första ”skuld att betala” som ska vara betald den 22:a januari!.Står i pappret: För att vi ska kunna fatta rätt beslut så är det viktigt att du kontaktar oss. Ska man ringa dem eller vänta på papper om inkomstredogörelse?? Detta känns inte bra o stresspåslaget o ångesten slår till, fast jag har vetat om det!! Är ju fortfarande livrädd att de HR jag känner ska få veta! Hoppas verkligen att det går direkt till lönecenter!!! Suck..tung dag idag!!!:(
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp