• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Även här har brevlådan ekat tom sedan mitten utav förra veckan, fick mycket brev varje dag innan! Skuld att betala brev, var tog de vägen? Har gått meeer än 10 dagar sedan jag skrev på brev men inget skuld att betala brev ännu...
Från du skriver på har du 10 dagar på dig att invända eller acceptera föreläggandet , sedan tar det ca 8 dagar för att bli utslag! Sen kan det komma skuld att betala brev :)
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Väntar oxå på att dom ska skicka till kfm överhuvudtaget, segar sig, har väl mycket på sina bord gissar jag
Kan vara så , sen kanske dom inte skicka lika snabbt nu under Corona ..alltså skuld att betala :) vilka vänta du på ?
 

babygirl78

Kunnig medlem
Poäng: 216
Blev medlem
8 Mars 2021
Meddelanden
228
Mottagna reaktioner
74
Poäng
216
Kan vara så , sen kanske dom inte skicka lika snabbt nu under Corona ..alltså skuld att betala :) vilka vänta du på ?
Jag har i princip släppt alla mina skulder då det inte går än och inget har kommit till kfm än och det har gått över en månad , hos Alektum har jag Qliro och resurs bank
 

rottan123

Kunnig medlem
Poäng: 177
Blev medlem
10 Februari 2017
Meddelanden
116
Mottagna reaktioner
57
Poäng
177
Jag skickade in mina uppgifter, lön och utgifter då jag haft paus med utmätning pga ingen inkomst.

nu har det gått 4månader, inget svar/beslut från KFM och har fått full lön. Jag klagar inte, betalat av en del privata skulder men känns som KFM ligger långt bak.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Jag skickade in mina uppgifter, lön och utgifter då jag haft paus med utmätning pga ingen inkomst.

nu har det gått 4månader, inget svar/beslut från KFM och har fått full lön. Jag klagar inte, betalat av en del privata skulder men känns som KFM ligger långt bak.
Skickade du in det digitalt ? För normalt sett är beslut taget inom 24 h :)
 

Angela

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
28 Juni 2019
Meddelanden
126
Mottagna reaktioner
121
Poäng
297
Hej,

Jag är ganska ny i löneutmätningsvärlden och blir inte riktigt klok på när det utmätta beloppet återspeglas i skuldsaldot. Någon mer erfaren som kan ge en fingervisning?

Utöver löneutmätning den 23e (Den här månaden pga helg) ligger 220 000 som är överskott från en exekutiv försäljning med fördelning den 21 april och väntar på att fördelas på resterande skulder.

Jag längtar tills jag kan se att skuldsaldot sjunkit, därav min nyfikenhet på hur lång tid det brukar ta.
 

HCM

Viktig medlem
Poäng: 137
Blev medlem
31 Mars 2016
Meddelanden
54
Mottagna reaktioner
31
Poäng
137
Hej,

Jag är ganska ny i löneutmätningsvärlden och blir inte riktigt klok på när det utmätta beloppet återspeglas i skuldsaldot. Någon mer erfaren som kan ge en fingervisning?

Utöver löneutmätning den 23e (Den här månaden pga helg) ligger 220 000 som är överskott från en exekutiv försäljning med fördelning den 21 april och väntar på att fördelas på resterande skulder.

Jag längtar tills jag kan se att skuldsaldot sjunkit, därav min nyfikenhet på hur lång tid det brukar ta.

När jag hade löneutmätning så brukade det ta upp till 3 bankdagar innan skuldsaldot uppdaterades och gick ner.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp