• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 774
Mottagna reaktioner
2 631
Poäng
1 857
Du missförstår igen.

Du påstod att brevet om att lämna in uppgifter skickas dagen efter skuld att betala löpt ut, med största sannolikhet och att man samtidigt kollar banker och liknande..
Det stämmer alltså inte, det görs när det görs och jag skulle gissa att det är långt under 50% som det görs på dagen efter.
Oftast görs bankkoller när man skickar ut det men det är inte alltid det heller.
Har aldrig sagt att det skickas dagen efter ! Skrev att det skickas efter 4-5 dagar :)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Frasse48

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
15 Juni 2021
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Det är fullt möjligt att det hinner startas, beror på läget på kontoret.
Du kan ringa men det ska normalt inte skjutas på något pga utlovad betalning
Jag har pratat med dem idag och de skulle lägga en notering om betalning den 24:e. Tjejen jag pratade med sa att det inte händer något innan det. Så jag hoppas det stämmer då.
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 199
Mottagna reaktioner
12 760
Poäng
9 787
Jag har pratat med dem idag och de skulle lägga en notering om betalning den 24:e. Tjejen jag pratade med sa att det inte händer något innan det. Så jag hoppas det stämmer då.
Snällt av dom, görs nog då och då, men är fel.
 

Frasse48

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
15 Juni 2021
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Jag undrar över en sak som jag frågat förut men inte riktigt fått svar på.
om Kronofogden kollar mina konton så ser de även min sons sparkonto. Han är nu 17 år. Han står som kontohavare men jag o min man står som förmyndare. Kan de gå in då och ta av hans konto? @Lasseman
 

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 279
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
Jag undrar över en sak som jag frågat förut men inte riktigt fått svar på.
om Kronofogden kollar mina konton så ser de även min sons sparkonto. Han är nu 17 år. Han står som kontohavare men jag o min man står som förmyndare. Kan de gå in då och ta av hans konto? @Lasseman

"Att barnet har en förmyndare innebär inte att barnets pengar kan utmätas för förmyndarens skulder. Pengarna tillhör nämligen fortfarande barnet. Om bankkontot tillhör ett barn till gäldenären måste KFM kunna bevisa att pengarna tillhör gäldenärens i enlighet med 4 kap 17 § UB för att de ska kunna utmätas för förmyndarens skulder. "

 

Frasse48

Viktig medlem
Poäng: 52
Blev medlem
15 Juni 2021
Meddelanden
88
Mottagna reaktioner
14
Poäng
52
Ni som haft eller har löneutmätning, hur går det till i praktiken? När datum för skuld att betala går ut, skickas papper hem då att fylla i? Jag har inga sparkonton eller nåt, allt står på makan. Bilen står också på makan. Man fyller ju i bådas inkomst men tar dem även kontakt med makans arbetsgivare fast det är jag som har skulden?
behöver vägledning och svar i detta. Kan ju läsa mig till en del men vill veta från er som varit med om det.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp