• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Tråden om löneutmätning

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kronofogden

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
8 September 2014
Meddelanden
2 277
Mottagna reaktioner
1 779
Poäng
1 247
skuldsaneringen ska vara skälig, en av punkterna är att du ska ha gjort vad du kunnat för att betala av skulderna. Att ljuga för att betala mindre på skulderna kan förmodligen stjälpa det.

Högst godtycklig formulering. De flesta lär inte lägga någon större tonvikt vid såna småsaker.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Högst godtycklig formulering. De flesta lär inte lägga någon större tonvikt vid såna småsaker.

Det skulle jag inte vara lika säker på, vet att fordringsägare invänt på likande uppgifter och det landat i avslag. Statistik på sånt finns knappast.
 

johanc84

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 857
Blev medlem
8 Juni 2019
Meddelanden
5 727
Mottagna reaktioner
2 610
Poäng
1 857
Märkte idag att sileo tagit en creditsafe på mig och jag blev lite överraskad för bland mina anmärkningar så finns inte missbrukad kontokredit eller misskött kredit överhuvudet taget :) någon mer som råkat ut för det ?
 

Anam

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 527
Blev medlem
8 Maj 2020
Meddelanden
2 569
Mottagna reaktioner
2 458
Poäng
1 527
Märkte idag att sileo tagit en creditsafe på mig och jag blev lite överraskad för bland mina anmärkningar så finns inte missbrukad kontokredit eller misskött kredit överhuvudet taget :) någon mer som råkat ut för det ?
Dom syns inte på creditsafe / bisnode. Endast på UC :)
 

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 848
Mottagna reaktioner
12 597
Poäng
9 787
Jäkligt märkligt kan jag tycka :) för då kan du ta ut mobiler och lån :) fast du har anmärkningar :)
En anmärkning som uc med sina samarbetsbanker håller ordning på helt själv är inte så märkligt att det inte visas på creditsafe
 

Laaban

V.I.P
Poäng: 327
Blev medlem
15 Oktober 2019
Meddelanden
391
Mottagna reaktioner
144
Poäng
327
Äntligen! Har jag fått mitt papper om redogörelse för inkomster och utgifter. Är jag knäpp?? Men jag är jätteglad att det äntligen börjar att dras för mina skulder!!!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp