• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Loanstep - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Löneutmätning, skuldfri den vägen?

Lussebulle

Aktiv medlem
Poäng: 157
Meddelanden
37
Mottagna reaktioner
54
Poäng
157
Hur mycket betalade du in per mån, hade du höga räntor?
Tack flr du delar
Första tre åren betalade jag in ca 12000, sen fick jag en löneförhöjning och betalade in 13500.
Vad gäller räntor så var dom inte så höga, hade två lån från Collector och Marginalen med okej räntor, högt i vissas ögon acceptabelt i mina.
Sen var de lite småskit med lite högre räntor men inget som gjorde att de skulderna inte minskade i månaden.
Men jag sålde av allt som hade värde i sig. TV, möbler, hemmabiosystem, bil, cykel.
Genom kontakter fick jag tag i en lägenhet i stan, billigare men lika stor som innan.
Jag jobbade även mycket under min tid med löneutmätning och tog ut en del pengar genom komp, tack vare det kunde jag också både leva gott och betala av skulderna lite snabbare.

• Nystartslån
  • Lån utan UC

Lize

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 557
En av våra mest kunniga
Meddelanden
3 068
Mottagna reaktioner
2 429
Poäng
1 557
Stämmer kf beräkning gentemot ek skuldrådgivningens, ngn som vet? Har besökt dem och de beräknar kortare tid gentemot kf.
Min erfarenhet är att KFM's beräkning stämmer bra, de beräknar utifrån snitträntan på lånen.

Jooonte

Medlem
Poäng: 26
Meddelanden
6
Mottagna reaktioner
5
Poäng
26
Jag lyckades. Men det tog tid. Och var jobbigt.
Betalade in lite drygt 800.000:- fördelat över kanske tio år. Några tusen i början, runt 20.000:- i slutet.
Det har så klart dykt upp en och annan eftersläntare, gammal skit, som inkassobolagen köpt på sig. Har lyckats bestrida mig ur det mesta, någon enstaka skuld har jag tvingats betala.
Har dessutom lagt ner mycket tid på att gräva fram gamla räntor som inte redovisats till skatteverket. Om ni visste hur mycket. Har precis avslutat och begärt omprövning av 2022-års taxering. Räknar med att få tillbaka runt 10000:-. Har redan fått 7000:- för 2020 och 2021 och jobbar nu med 2019. Kul att begära utbetalning från skatteverket och veta att KFM INTE tar hand om pengarna.

Gunma

V.I.P
Poäng: 167
Meddelanden
336
Mottagna reaktioner
44
Poäng
167
Betalade in lite drygt 800.000:- fördelat över kanske tio år. Några tusen i början, runt 20.000:- i slutet.
Det har så klart dykt upp en och annan eftersläntare, gammal skit, som inkassobolagen köpt på sig. Har lyckats bestrida mig ur det mesta, någon enstaka skuld har jag tvingats betala.
Har dessutom lagt ner mycket tid på att gräva fram gamla räntor som inte redovisats till skatteverket. Om ni visste hur mycket. Har precis avslutat och begärt omprövning av 2022-års taxering. Räknar med att få tillbaka runt 10000:-. Har redan fått 7000:- för 2020 och 2021 och jobbar nu med 2019. Kul att begära utbetalning från skatteverket och veta att KFM INTE tar hand om pengarna.
?

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 487
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Meddelanden
25 466
Mottagna reaktioner
12 397
Poäng
9 487
Ja det är kul. Alternativet hade ju varit att blivit klar lite tidigare.

En av er

V.I.P
Poäng: 377
Meddelanden
699
Mottagna reaktioner
195
Poäng
377
Det är många som löser skulder genom löneutmätning, betydligt fler än de som gör det genom skuldsanering
Inte konstigt för att dem som får skuldsanering kan inte betala under överskådlig tid (10 till 15 år)annars skulle de inte få skuldsanering överhuvudtaget eller har jag fel?

annlo

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 747
Meddelanden
1 563
Mottagna reaktioner
879
Poäng
747
Inte konstigt för att dem som får skuldsanering kan inte betala under överskådlig tid (10 till 15 år)annars skulle de inte få skuldsanering överhuvudtaget eller har jag fel?
Det är en av parametrarna som vägs in vid ett ev beslut om sanering.
Man kan vara kval insolvent men ändå få avslag.

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp