• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

påbörjat löneutmätning i år

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Nu hänger jag inte med riktigt?

29.482
- 8108
- 12.905

Det fattas typ 10.000?

Mjau74 - Men om man inte har barn vad får man behålla "i snitt" om man har en normal lägenhet liksom, 7-8-9.000?


Pratar innan skatt. Skatt på de. Sedan har jag en löneförmån någon stans mellan 2500-3000 som kronofogden drar med

Därav hamnar jag på 8108 SEK varje månad.

Hur ser de ut för dig?
 
Senast ändrad:
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Pratar innan skatt. Skatt på de. Sedan har jag en löneförmån någon stans mellan 2500-3000 som kronofogden drar med. Så om jag inte haft haft den hade jag förmodligen fått ett större förbehållsbelopp eller så hade dem dragit mer, troligtvis de sistnämnda :)

Därav hamnar jag på 8108 SEK varje månad.

Hur ser de ut för dig?
Såg nu att du fråga efter netto :)
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Och jag har 1 barn med inräknat i denna löneutmätning
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Nu hänger jag inte med riktigt?

29.482
- 8108
- 12.905

Det fattas typ 10.000?

Mjau74 - Men om man inte har barn vad får man behålla "i snitt" om man har en normal lägenhet liksom, 7-8-9.000?
Jag fick som ensamstående behålla ca 9500 efter utmätning. Ca 5000 i hyra, 4500 till omkostnader och resten gick till utmätningen. Nettolönen är ju ointressant här, det är hyran och omkostnader som ensamstående. Finns jättebra info på KF:s hemsida där man bl a kan räkna ut hur mycket som går till utmätning.
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Jag behåller som sagt 8108 varje månad

Bor med sambo, hyran 8100 ( 4050 för min del )
Ett barn

Men om du vill få ett hum så räkna på KFM sida som tidigare skrev.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Ingen av oss här hemma har löneutmätning än men jag tycker det låter väldigt lite.
Efter hyran få du alltså behålla 4.000 kronor och det ska räcka till ditt barn,mat,hygien,transport,kläder.
Kan inte alls se hur det ska gå ihop.
Det är katastrof.
Hoppas du står på dig Mats108 :(
Är din skuld stor?
 

Mats108

V.I.P
Poäng: 517
Blev medlem
11 Juli 2017
Meddelanden
361
Mottagna reaktioner
462
Poäng
517
Ingen av oss här hemma har löneutmätning än men jag tycker det låter väldigt lite.
Efter hyran få du alltså behålla 4.000 kronor och det ska räcka till ditt barn,mat,hygien,transport,kläder.
Kan inte alls se hur det ska gå ihop.
Det är katastrof.
Hoppas du står på dig Mats108 :(
Är din skuld stor?
Vi gör en sten hård budget och de går.

Med min skuld och de räntorna kommer jag aldrig bli skuldfri.

Jag kommer för alltid ha löneutmätning om jag inte får beviljad skuldsanering. Precis mottagit ett avslag men får söka igen längre fram.

Men bli inte rädd av att de låter lite, du kanske får behålla lite mer?

Men som sagt man måste se till vad man lägger pengar på, budget är a och o.

Känner du oro rekommenderar jag att du tar kontakt med din kommuns budget och skuldrådgivare så kan de hjälpa dig/er, dem är jätte duktiga och man känner att de vill hjälpa just dig som människa och inte se snett på dig varför du hamnat i din sits.

Samtidigt har jag haft mycket kontakt med KFM och även dem är kanon och alla samtal har varit positiva i den negativa sitsen som uppstått.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Jag önskar dig fan all lycka till. Lider med dig. Hur uppstod skulden, spel som för mig?
Sverige är ändå ett land i förfall ni har inte funderat på att flytta utomlands?
Själv har jag slagits av den tanken...
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Ingen av oss här hemma har löneutmätning än men jag tycker det låter väldigt lite.
Efter hyran få du alltså behålla 4.000 kronor och det ska räcka till ditt barn,mat,hygien,transport,kläder.
Kan inte alls se hur det ska gå ihop.
Det är katastrof.
Hoppas du står på dig Mats108 :(
Är din skuld stor?
Det är priset jag får betala för att inte ha skött min ekonomi. OBS: enbart riktat till mig själv. Alla har sin historia. När man är beredd att betala priset är man beredd att släppa tror jag.
Jag har skaffat ett annat liv nu vad avser det ekonomiska. Just nu jobbar en kille arslet av sig för att min bil skall klara besiktningen på måndag. Om den inte går igenom kommer jag att få klara mig utan bil. Jobbigt? Absolut! Fixar jag även det? Absolut men inte fan är det roligt. Mitt eget fel, ingen annans.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Släppallt - Försäkring är dunderviktigt! En försäkring med hyrbil är billigare än vad du tror & då slipper du stå där igen.
Ett tips ifrån coachen :D
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp