• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lösa lån - Förhandla ner inkasso

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
481
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
jag skulle vilja ha tips när man ska ringa upp alla inkasso o försöka få ner summorna när man ska lösa alla lån .
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Nu får du nog utveckla, vad menar du?
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
481
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Ja min man ska lösa all sina skulder hos fogden ,hans pappa har lånat upp på sitt hus för att hjälpa till vi vill förhandla med alla kanske få ner lite på summan .Tänkte mer om någon har gjort de o vet vad man ska säga o göra .Eller är de bara att betala rätt av och se glad ut .
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 131
Poäng
3 907
Ja min man ska lösa all sina skulder hos fogden ,hans pappa har lånat upp på sitt hus för att hjälpa till vi vill förhandla med alla kanske få ner lite på summan .Tänkte mer om någon har gjort de o vet vad man ska säga o göra .Eller är de bara att betala rätt av och se glad ut .

Alltså jag har inte ”sett” bästa @Lize här ute på ett tag :( , men jag hoppas hon ser detta inlägg för om inte jag missminner mig, så när hon löste alla sina skulder, så lyckades hon förhandla ner sina skulder en hel del... :)
 

Syrran

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 517
Blev medlem
5 Juli 2017
Meddelanden
4 417
Mottagna reaktioner
2 181
Poäng
1 517
Alltså jag har inte ”sett” bästa @Lize här ute på ett tag :( , men jag hoppas hon ser detta inlägg för om inte jag missminner mig, så när hon löste alla sina skulder, så lyckades hon förhandla ner sina skulder en hel del... :)
Har också för mig det.
Länge sen man såg @Lize här:(
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Hon var online i onsdags!
 

XlonyX

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
10 Januari 2019
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
218
Poäng
407
jag skulle vilja ha tips när man ska ringa upp alla inkasso o försöka få ner summorna när man ska lösa alla lån .

Antar att det du menar är att få till en ackordsuppgörelse.

Detta avgörs ofta av

1. Hur gammal skulden är
2. Hur mycket ränta som tillkommit

Bästa tillvägagångssättet är att helt enkelt ringa upp inkassobolaget/fordringsägaren och fråga om storleken på skulden.

Ett exempel:

”Skulden uppgår idag till 27.957 där 15.000 är kapitalbelopp och resten är upplupen ränta”

Då säger ni att:

”Jag skulle gärna bli av med hela skulden och har nu kämpat för att spara pengar för att betala av den.
Kan ni skriva av resten av skulden om jag betalar in 20.000 idag? Det är allt jag har.”

Sen om det är sant eller inte är en annan sak. Men är skulden gammal och räntan hög så säger min erfarenhet att detta går igenom 90% av fallen. I många fall kan de komma med ett motbud och säga att de kan skriva av en mindre summa.

Ju äldre skuld och ju högre ränta desto lägre summa säger du att du har.

Funkar det så funkar det —
Man förlorar ingenting på att försöka!

Allt som oftast är inkassobolagen väldigt tillmötesgående.

Lycka till!
 

XlonyX

V.I.P
Poäng: 407
Blev medlem
10 Januari 2019
Meddelanden
378
Mottagna reaktioner
218
Poäng
407
Är skulderna mer än 5-6-7 år gamla skulle jag inleda med att ”erbjuda” en betalning av 50-60% av den totala skulden.

Men i många fall ska betalningen då ske direkt så se till att ha pengarna innan ni ringer.
 

Nea75

V.I.P
Poäng: 367
Blev medlem
14 Januari 2015
Meddelanden
481
Mottagna reaktioner
183
Poäng
367
Tack så mycket .Ja man få försöka är ju 650000 så hoppas få ner de mycket. Dom flesta lånen är 4-7 år .
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp