• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Lendo eller Freedom finance för samlingslån

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Hej! Säkert finns det säkert redan trådar om min fråga, men jag har svårt att hitta dem.
Jag har 5,2 i kreditbetyg, 2 förfrågningar, 11 lån, total skuld på drygt 700.000kr, jag skulle vilja samla några av mina lån, främst för att få ner räntan, varför jag nu underar på samlingslån.
Vilka samarbetar Lendo respektive Freedom finance med? Var lönar det sig att söka samlingslån?
Alla tips är välkomna!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Inkomst ca 600.000kr och fråga tagen senast i september 2016.
 
G

Gghj

Gäst
Poäng: 0
Inkomst ca 600.000kr och fråga tagen senast i september 2016.


Detta kommer nog bli tufft . Du har lite för dåligt kreditbetyg . En tanke hade ju varit att samla dom värsta i ett samlingslån på 350000 om det skulle funka .

Var ligger alla 11 lån och vilka räntor har du på dom ?
 

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Lånen ligger hos olika bolag, ja det är pga räntan som jag skulle vilja samla åtminstone några av dem. Förstår att allt inte kan samlas. Största räntan är närmare 27 %
Jag hoppas ändå att ett kreditbetyg på 5,2 räcker en bit.
 
G

Gghj

Gäst
Poäng: 0
Lånen ligger hos olika bolag, ja det är pga räntan som jag skulle vilja samla åtminstone några av dem. Förstår att allt inte kan samlas. Största räntan är närmare 27 %
Jag hoppas ändå att ett kreditbetyg på 5,2 räcker en bit.


Syns alla på UC ?
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Lendo har aldrig gjort mig besviken. Hade likvärdigt och fick 5-6 anbud
 

jonu0001

Kunnig medlem
Poäng: 267
Blev medlem
24 Oktober 2012
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
99
Poäng
267
Alla syns på uc, varför jag frågar i forumet är att jag vill undvika blankt nej, ifall mina förutsättningar är för svaga. Tack Mrdesp, var det länge sen du blev beviljad, vilken lånesumma sökte du? Vill inte lägga mig för högt heller för eventuellt direkt avslag, inte helt lätt detta. Tack för alla svar.
 

MrDesp

Kunnig medlem
Poäng: 307
Blev medlem
29 Mars 2016
Meddelanden
290
Mottagna reaktioner
101
Poäng
307
Alla syns på uc, varför jag frågar i forumet är att jag vill undvika blankt nej, ifall mina förutsättningar är för svaga. Tack Mrdesp, var det länge sen du blev beviljad, vilken lånesumma sökte du? Vill inte lägga mig för högt heller för eventuellt direkt avslag, inte helt lätt detta. Tack för alla svar.

Sökte 100' ska städa bort 85' i lån fick 7 svar enda skillnaden var att jag hade fler ff men lägre prognos.
 

turnaround

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 777
Moderator
Blev medlem
10 Februari 2014
Meddelanden
2 322
Mottagna reaktioner
821
Poäng
777
Eftersom Freedom ringer och terroriserar en flera år efter låneansökningen rekommenderar jag Lendo alla dagar.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp