Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lendos UC

Använde Lendo för att söka ett samlingslån häromdagen.

Efter att en UC tagits så gick betyget upp från 16-21. Inget konstigt så långt.

Fick tyvärr inget lån. Men det jag reagerade över är att Avida tog en egen UC (som ej syns) och sen i sin bedömning använder sig av det kreditbetyget jag har på den upplysningen. Som dagen efter Lendos UC är 21.

Faller inte hela idén med Lendos upplysning om bankerna ändå tar nya där kreditbetyget ändrats?

Hände faktiskt samma sak för mig förra månaden hade UC 1.6% inna jag ansökte om lån hos Lendo. När bankerna tog en kopia på upplysningen så stod där 2.5% vilket är vad min score blev efter Ansökan.

Har funderat på hur just det där funkar och försökt googla för nån vecka sedan utan att direkt bli klokare.
Om det är så att den UC som tas vid låneansökan direkt räknas med i deras bedömning vilket skulle innebära att man troligen får sämre kreditbetyg direkt när dom ska ta ställning än vad man hade innan man ansökte om lånet?
I era fall verkar det ju som att det är så det har fungerat. Kanske någon som kan detta ämne bättre och kan förklara?

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp