Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Santander - Låg ränta (fr 3,95%), ingen förmedlare
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Lindorff vs skuldsanering

Diskussion i 'Hjälp!' startad av skyatnight, 11 oktober 2018.

1. skyatnight

skyatnight V.I.P

Mottagna gillanden:
    82
    Trofépoäng:
    216
    Lindorff verkar motsätta sig skuldsanering by default. Har nu fått ett krav på 25 000 från dom som var qliro från början.

Vad är bäst med tanke på min skuldsaneringsansökan?

1) låta det gå till löneutmätning (hur snabba är de?)?

2) göra en avbetalningsplan (är det bra säga jag har sökt skuldsanering?) och betala det jag hinner med. Detta innebär nån annan stackare inte får sina pengar.

Bättre alternativ? Jag har ingen löneutmätning hitills, tidsfråga.

Mats108 gillar detta.
  2. hollygolightly

hollygolightly V.I.P

Mottagna gillanden:
    131
    Trofépoäng:
    296
    Har inga råd, har bara lite samma farhåga. Har inledande skuldsanering och en av ombuden är just Lindorff, som förvaltar ett lån jag har hos ”seriösa” bankjätten Nordea (ca 20000 kr). Är jättenervös för att de kommer ha invändningar :( Har läst alldeles för många negativa kommentarer om Lindorff.
    Jag tror dock inte att du ska betala dem, utan låta det följa samma process som dina övriga skulder.

Kimsan72 gillar detta.
  3. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 214
    Trofépoäng:
    817
    Jag har noterat exakt samma både här och ute på Fattiga Riddare där just LINDORFF verkar per automatik motsätta sig ALLA skuldsaneringar och dom ifrågasätter ALLT tänkbart... Dom och Brixo är dom återkommande aktörerna som arbetar på detta sätt...

4. Loppan

Loppan V.I.P

Mottagna gillanden:
    255
    Trofépoäng:
    437
    Min skuldsanering motsatte de sig inte (Lindorff) , skuld 28000kr, de kommer få tillbaka ca 15000kr. Hade ett 20-tal borgenärer, ingen hade invändningar
    Håller tummar att det går vägen!!

Lize, hollygolightly, Kimsan72 och 1 annan gillar detta.
  5. skyatnight

skyatnight V.I.P

Mottagna gillanden:
    82
    Trofépoäng:
    216
    Toppen Loppan, sånt ger hopp!

Jag var nära låta 100k hos Nordea gå till inkasso, men bangade när jag insåg det var Lindorff. Vet inte riktigt hur jag ska lösa detta, blir nog låta bli att betala. Är det smart ringa och säga jag sökt sanering?

Loppan gillar detta.
  6. hollygolightly

hollygolightly V.I.P

Mottagna gillanden:
    131
    Trofépoäng:
    296
    Sjukt att en bank som Nordea har ett sånt ”skumt” inkassobolag. Har varit en del rubriker kring dem, bla att de skickat fakturor på skulder som inte finns. Ytterligare ett skäl för mig att välja bort Nordea om och när vi tagit oss igenom skuldsaneringen (ett sidospår, men visat ett hemskt bemötande mot oss under våra år som kunder hos dem).
    Vet inte om det är smart eller inte att berätta att du ansökt om skuldsanering, gissar att de inte kommer jubla men å andra sidan är du ju ärlig. Det behöver ju inte vara så att de sätter några krokben, svårt att veta

Endre och Kimsan72 gillar detta.
  7. Loppan

Loppan V.I.P

Mottagna gillanden:
    255
    Trofépoäng:
    437
    Vet inte om du ska tala om det eller ej, jag meddelade ingen om det i vart fall. Om jag tolkar det rätt så har du sökt skuldsanering och i väntan på den, (eller om du får avslag på den )så blir det löneutmätning som gäller.? I så fall skulle jag , om det vore jag, släppa allt, och spar så mkt pengar du bara kan under tiden(inte synligt dock).

8. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    426
    Trofépoäng:
    506
    Lindorff eller Lowell som de numera heter sitter på mitt första lån jag släppte i april. Skulden har ökat med 40000 kr men de skickar inte den vidare till KFM.
    Lånet var hos Remember med summan 320 000 kr när det släpptes.
    Jag kan bara tänka mig hur de reagerar på min skusan. -:(

9. skyatnight

skyatnight V.I.P

Mottagna gillanden:
    82
    Trofépoäng:
    216
    Jo har sökt skuldsanering sent i våras. Blir det inget med det så... ja lånen i fast kostar 30k i månaden och jag har 16-18 typ efter skatt, snart 1500 mindre när sjukersättningen blir av. Har talat om för vissa bolag, inte andra. Har svårt att bara sluta betala, känns inte som jag kan säga jag gjort allt då.

Ny2018, det var en rejäl ökning på ett halvår. När tog de över? Vad ligger räntan på då? De kanske väntar med mitt också?

10. Ny2018

Ny2018 V.I.P

Mottagna gillanden:
    426
    Trofépoäng:
    506
    April, har inte räntan i huvudet tyvärr.

Dela sidan