Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Lite oklart angående skulder och indrivning.

Hej! Jag drog på mig massa skulder under en period för ungefär 8 år sedan på ca 200k då jag behövde överleva typ. Vid tidpunkten bodde jag utomlands och har därmed aldrig blivit delgiven då adressen jag stod skriven på fick byggnaden riven och postlådorna lika så , så det har varit i princip omöjligt för delgivningsmän att kunna leverera ett brev till mig öht. När jag går in på kronofogdens hemsida så har jag nu en skuld på 3080kr från skatteverket och 1 annat återkallat men ingen annan historik angående dom andra inkassobolagen som jag hade skulder från 3-4 stycken totalt. Min andra skuld på vinsten av min lägenhet har kronofogden och skatteverket prekriberat nu efter 10 år.

Jag bor fortfarande utomlands och har således inga planer att betala in någonting vilket är fel i sig och dom kan inte driva in skulder i detta land då det inte finns indrivning mot privatskulder utan fängelsestraff istället.

Det jag undrar är om jag kan bestrida dessa skulder då dom aldrig har meddelat mig under alla dessa år angående detta då postnord inte har kunnat leverera post trots att jag har varit på dom angående detta, dom säger att det ligger i någon terminal och det finns inget nummer dit.

Vågar man öppna kivra eller blir det automatiskt registrerat om man laddar ner det och loggar in och " kollar mailen" om det finns något där?

Ursäkta om det är lite flummigt skrivet , vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig för att det ska make sense då det är en hel del olika faktorer i detta.

Tacksam för svar.

Mvh

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp