• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Livsdröm?

loveg

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
24 April 2015
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Detta år räknar jag med att jag kommer få en mycket förändrad ekonomi, till det bättre.
Mitt problem är att jag aldrig haft någon tydlig livsdröm gällande karriär eller liknande. Därför undrar jag nu om ni tillåter er att drömma och inte behöva tänka på dålig ekonomisk situation etc. Har ni någon livsdröm då?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 455
Mottagna reaktioner
6 092
Poäng
4 117
Jag vill köpa ett litet hus i framtiden.
 

trohSgiB

Viktig medlem
Poäng: 167
Blev medlem
15 December 2020
Meddelanden
98
Mottagna reaktioner
56
Poäng
167
Det låter som du har ett fint år framför dig. Glädjer att höra.

Jag är lite osäker på vad jag drömmer om. Jag är osäker på om jag någon gång följt mitt hjärta och riktat mig mot det som gör mig innerligt lycklig. Mina tidigare drömmar har alltid byggt på en bild av monetär rikedom men jag känner mer och mer att pengainnehav och jakt på mer pengar gör mig stressad.

Lite sidospår men tar med det ändå. När man strävar efter massa pengar hamnar man ofta i kretsar som endast pratar och tänker på pengar. Oftast är dessa kretsar väldigt ytliga och statusinriktade. Svårt att finna personer där som har genuin sympati för sin omgivning. Bättre med äkta vänner som vågar värdera personliga relationer högre än materiell och status.

Mer kärlek och lekfullhet det är mitt mål.
 

Carpediem

Kunnig medlem
Poäng: 257
Blev medlem
6 Juli 2018
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
97
Poäng
257
Jag har "inga" skulder förutom mitt bolån men skulle gärna vilja köpa ett hus i Spanien eller Portugal men just nu klarar jag inte av det ekonomiskt. Men sparar varje månad och kommer söka nytt arbete efter pandemin.
 

loveg

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
24 April 2015
Meddelanden
145
Mottagna reaktioner
107
Poäng
297
Det låter som du har ett fint år framför dig. Glädjer att höra.

Jag är lite osäker på vad jag drömmer om. Jag är osäker på om jag någon gång följt mitt hjärta och riktat mig mot det som gör mig innerligt lycklig. Mina tidigare drömmar har alltid byggt på en bild av monetär rikedom men jag känner mer och mer att pengainnehav och jakt på mer pengar gör mig stressad.

Lite sidospår men tar med det ändå. När man strävar efter massa pengar hamnar man ofta i kretsar som endast pratar och tänker på pengar. Oftast är dessa kretsar väldigt ytliga och statusinriktade. Svårt att finna personer där som har genuin sympati för sin omgivning. Bättre med äkta vänner som vågar värdera personliga relationer högre än materiell och status.

Mer kärlek och lekfullhet det är mitt mål.

Håller med dig helt och fullt i allt du skriver. En väns dödsfall har på riktigt fått mig att utmana och ifrågasätta hur jag tänkt om värderingar och vad jag strävat efter i livet. Tack!
 

Mike69

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
30 Mars 2020
Meddelanden
690
Mottagna reaktioner
326
Poäng
487
Man får stanna upp då och då och fundera om man är på väg dit man verkligen vill. Jag själv började som en lovande löpare och ville satsa mot stora friidrottsmästerskap och hann komma en bra bit på vägen innan jag kraschade och gick in i väggen. Min kropp slutade fungera för 10 år sedan nu. Lyckades göra klart min utbildning men inte fått jobb som jag velat och har nu ett lite underbetalt jobb. Började spela för att ersätt mina kickar jag fick av träningen. Ett par år senare sitter jag nu med skulder. Men nu ska det vända. Har träffat en underbar tjej och just nu är livsdrömmen hus och barn! Kommer satsa stenhårt nu på att byta jobb och bilda familj! En dröm som inte är ouppnårlig!
 

MissGrace

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 837
Blev medlem
14 Juli 2020
Meddelanden
1 027
Mottagna reaktioner
1 218
Poäng
837
Min livsdröm är att kunna köpa mitt egna boende och få ordning på min ekonomi. Det är mina mål som inte är så långt bort fram tills jag är 40 år ska jag ha löst och skapat verklighet av det. Jag har 4 år på mig.
 

Sulanbulan

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
19 April 2020
Meddelanden
507
Mottagna reaktioner
375
Poäng
487
Min livsdröm är att kunna köpa mitt egna boende och få ordning på min ekonomi. Det är mina mål som inte är så långt bort fram tills jag är 40 år ska jag ha löst och skapat verklighet av det. Jag har 4 år på mig.


Låter exakt som min dröm! :)
Har också satt som mål att runt 40 så ska jag vara skuldfri och få börja ett nytt kapitell i livet med att äga en bostad och förhoppninsvis träffa kärleken i mitt liv och bara få vara och leva utan stress och ångest.

Har 6 år på mig. :cool:
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp