Lånforum.se rekommenderar
1. Advisa - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Zmarta - Jämför 30 kreditgivare
4. Loanstep - Lån utan UC
5. Viaconto - Lån utan UC
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Lura systemet för att få skuldsanering

Diskussion i 'Hjälp!' startad av Glassbil, 29 januari 2020.

1. Glassbil

Glassbil Medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    6
    Hur fungerar det här med skuldsanering? Har KFM koll på ens konton hela tiden? Tänker bara för skojs skull om man med vilja låtsas vara spelberoende och överbelånar sig och har kontoutdrag fyllt med speltransaktioner.

Tendera då att detta är för att skapa missvisande uppgifter. Man får över till spelbolag, tar ut emellanåt. Fast man låter pengarna ligga i flera år hos spelbolaget.

kan man efter ett tag när man visar att man inte spelar längre begära skuldsanering om man kommer upp i stora summor lån tex 1,3 mille.
    Sedan när det är beviljat tar man ut alla pengar.

kan detta funka via t ex Neteller

2. Snake

Snake V.I.P - Trofépoäng: 287

Mottagna gillanden:
    119
    Trofépoäng:
    287
    Du kommer ju ändå få betala tillbaka väldiga summor.. först några år innan det ens blir skuldsanering och sedan under 5 år när du har det med då så är en helt extremt dum idé du kommer inte vinna ngt på det.
    Så släpp direkt och lägg energin på ngt vettigt istället

weroo83, Lize, Kimsan72 och 1 annan gillar detta.
  3. Syrran

Syrran V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 497

Mottagna gillanden:
    2 175
    Trofépoäng:
    1 497
    Alltså detta låter helt galet.
    Hur kan man ens tänka så:(
    Skämtar du?

4. Svart Kaffe

Svart Kaffe V.I.P - Trofépoäng: 307

Mottagna gillanden:
    126
    Trofépoäng:
    307
    Inte konstigt samhället ser ut som det gör......

Lize, Floppen, Kimsan72 och 1 annan gillar detta.
  5. Glassbil

Glassbil Medlem - Trofépoäng: 6

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    6
    Absolut inget jag tänkt att göra, hörde några tala om liknande på tunnelbanan och tänkte höra hur det fungerade. För det lät ju helt sinnes.

förtydligande , inget jag själv vill eller kommer göra. Har varken intresse eller spel och har en duglig ekonomi. Och skulle inte göra något så omoraliskt, ville endast veta om det landet jag bor i verkligen fungerar på det sättet jag hörde om, galet isåfall

6. glappolle

glappolle Kunnig medlem - Trofépoäng: 177

Mottagna gillanden:
    65
    Trofépoäng:
    177
    Vad jag har förstått så är det väldigt svårt att få skuldsanering när skulderna har uppstått från spel. Så om några, riktigt smarta, medborgare vill testa det så låt dom försöka. Dom måste även omsätta dessa i ditt exempel 1.3M minst en gång innan dom får göra uttag.

Per1975 gillar detta.
  7. Per1975

Per1975 V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 977

Mottagna gillanden:
    1 297
    Trofépoäng:
    977
    Jag tror faktiskt inte att så många med ett spelberoende får skuldsanering då det är som konsumtion lite, att man roat sig för pengarna. Visst kan vissa säkert ha bevis på att ha mått dåligt över det (som sökt vård) men det är kanske lite i gråzonen, att personer som spelat och överbelånat sig inte blivit lurade av någon t.ex. Jag har släppt skuldsanering när man läser om folk som inte får det p.ga. Shopping. Man måste liksom ta ansvar, gräver man sig ner får man visa att man har vett nog att försöka gräva sig ur det och inte komma och lipa för att man under ett år t.ex. hamnat i en dålig sits. Det tyder lite på dåligt omdöme och att man är oansvarig mer än att man behöver skuldsanering. Som man bäddar får man ligga eller?
    Jag har betalat bort 17 sms lån på ett halvår och har inte mycket skulder kvar. Har inte sökt skuldsanering, borde göra det men det känns så mycket tiggeri och att komma billigt undan + pinsamt. Men visst är det kanske värt om man har familj men att ljuga som du föreslår och relya på en skuldsanering är helt från vettet. Hitta något att tjäna pengar på som du inte behöver skämmas över.
    Om man är smart kan man utnyttja det till sin fördel på andra sätt än att bli kriminell. Det är bara pinsamt även om du inte bryr dig själv så har du bedragarstämpel. Även om ingen vet. :D helt loco in my opinion.

8. Syrran

Syrran V.I.P & LF entusiast - Trofépoäng: 1 497

Mottagna gillanden:
    2 175
    Trofépoäng:
    1 497
    Så bra att du själv inte tänkt göra så.

Dela sidan