Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Bynk - Upp till 300 000 kr. Förbättrad dec 2018
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Mår dåligt omedvetet.

Diskussion i 'Fritt' startad av mingan77, 3 december 2018.

1. mingan77

mingan77 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    7
    Hejsan tänkte skriva en liten berättelse.

Det började med att jag fick en kvarskatt som jag inte kunde betala, hade redan mycket lån och betalade så gott jag kunde. men till slut hann ränta räkningar ikapp och jag låg back. Mådde skitdåligt av det som många andra gör men tar det på olika sätt.
    Men detta året tog jag beslutet att släppa allt(början på året) så jag släppte precis allt och lät det gå vidare till kfm. Det var nog det bästa jag har gjort på länge den tyngden den stressen den pressen man hade innan bara försvann. så det gick några månader innan löneutmätningen kom . Helt okej för mig det är bara o jobba på som vanligt och de drar från lönen.

Men nu i slutet av året här så har jag omedvetet mått skitdåligt på obbet och hemma. Mina vänner och arbetskamrater märker på långa vägar att jag mår dåligt och nu senaste hade vi julbord. drog en öl och mat allt var perfekt. men sen börja jag må illa och trodde jag hade fått vinterkräksjukan samma kväll kom jag hem o spydde 6 ggr. dagen efter 2 ggr. och fram till idag har jag mått illa och har yrsel , ringe 1177 och de sa att det kanske har butit ut vinterkräkrsjuka men troligtvis inte. så jag berättade om min stres med så frågade dom om jag hade haft magkartarr.. 3 ggr. en gång detta året o 2 ggr förra året pga stress.

det är tydligen mkt som kan spela in med stress och må dåligt men det som påverkar mest är på jobbet då jag inte kan tänka klart.

så under hela året verkar det som jag har mått skitdåligt fast jag inte har tänkt på det. alla runtom mig ser och märker det.

Jag hade en tanke på att ringa till kfm o kolla hur dom gör för en person som mår psykiskt dåligt för det verkar jag göra men skjuter undan fast jag inte tänker på det.

Har ni någon ide vad man kan göra.. ? kan ju varken skaffa bil eller skaffa familj el något vilket stressa mig lite som jag har tänkt på . jag är 41 år. och kommer ingenstans som de flesta inte gör heller.

2. Syrran

Syrran Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Trofépoäng:
    102

3. Syrran

Syrran Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    25
    Trofépoäng:
    102
    Känner igen mig! Samma problem mår skit varje dag!
    Skulderna ligger omedvetet o gnager!
    Gått igenom allt idag och det ser ej roligt ut!
    Funderar på att söka skuldsanering orkar inte pussla längre ta nya lån för att betala gamla blir outhärdligt!
    Ligger efter med räkningar denna månad och har ingen möjlighet att betala och det är till största del sms lån!
    När jag nån gång blir av med dom så kommer jag inte att ta ett enda lån till!!
    Men vägen dit känns lång! Hade hoppats på Divide för att lösa skiten men dom drar ut på tiden tyvärr så snart funkar det inte längre!
    Mår illa varje dag och sover dåligt!
    Har ej utmätning än men det dröjer nog inte länge till!
    Har inga anmärkningar eller skuldsaldo hos kronofogden!
    Hade chansen trodde jag med Divides kontokredit fick högt belopp vid intresseanmälan! Såg min chans där att få bort skitlånen som idag kostar mig runt 12-15000kr varje månad jag mår verkligen illa!
    Vi får stötta varandra i detta skit o se ljuset i tunneln!
    Tänk att du är absolut inte ensam
    Kram

4. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 433
    Trofépoäng:
    947
    Ja Du psyket kan spela oss spratt...som är svåra att förstå sig på...
    Sitter i liknande situation som Dig och tvingades släppa mina skulder i våras. Själv mår jag BRA - iallafall långt mycket bättre än innan jag släppte mina skulder...men JUST IDAG arbetar jag hemifrån för att jag knappt kan stå upp pga en jävulsk magkatarr, men den har jag levt med i omgångar under många år, så den har inte uppkommit pga mina skulder... :(
    ...men den akuta situation som Du redovisar med kräkningar och yrsel får mig ändå att misstänka maginfluensa eller något i den stilen.

Sen är det ju allmänt vedertaget att när man är under stor stress, så hanterar kroppen det, men när det sedan lugnar ner sig, så kommer de psykiska/fysiska symtomen ifatt en och man kan börja må dåligt.
    Tror dock inte att KF kan göra såååå mycket för Dig utan dom kommer mest troligt att hänvisa Dig till vårdcentralen alternativt psykiatrin. Du har ingen försäkring via Din arbetsgivare som kan skynda på processen med att få vård, kanske samtalsterapi hade varit något?

Ps. det finns ingen möjlighet för Dig att söka skuldsanering ?

Hang in there... Du är långt ifrån ensam !

Landa gillar detta.
  5. mingan77

mingan77 Aktiv medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Trofépoäng:
    7

kräkrsjukan så borde du spy mer o mår fan så mkt sämre :) jag spydde bara sen vart de bra har endast yrseln och illamåendet. jag gick till jobbet rings 1177 därifrån och så snackade jag med chfen och han skickade hem oavsett, man ska inte gå o må dåligt på jobbet hur det än är sa han så gå hem med dig sa han.

Hur gör ni där ute när ni mår skit omedvetet ?? hur tar ni tag om era skulder/kfm? ringer ni dom ? vad säger ni ?? för jag har fundernga på att se över vad de säger när man har en löneutmätning och kansk ekan förhandla med dom. F för det är ju som o dra en lapp från en burk.. så mkt får du denna månad o nästa gång så får du så lite nästa månad etc etc

6. Kimsan72

Kimsan72 V.I.P & LF entusiast

Mottagna gillanden:
    1 433
    Trofépoäng:
    947

Mig veterligen så är det skillnad på Vinterkräksjukan och vanlig maginfluensa. Vinterkräksjukan är betydligt mer aggressiv medans maginfluensa kan variera i styrka beroende på olika faktorer, men jag är ju ingen "syrra", så jag kan ha fel... :)

Nope, jag har vackert accepterat beloppet som KF har räknat fram att jag ska betala... Tror inte man har så mycket förhandlingsutrymme med dom alls & jag sitter dagligen och förhandlar i mitt yrke och är en jäkel på det, men med KF är jag nog "rökt".
    Känner man att man mår dåligt, så är det nog vården Du ska söka Dig till först och främst... Att "bara" få prata ut med kunnig, engagerad personal kan ju många ggr göra under för både "kropp och själ..."

Last edited: 3 december 2018
  7. Annhha

Annhha Kunnig medlem

Mottagna gillanden:
    368
    Trofépoäng:
    446
    Att leva med skulder ger psykisk stress och det är smärtsamt. Finns inget mirakelmedel mot det. Jag har alltid varit en orolig människa så jag vet inget annat. Även innan jag hade mitt skuldberg så oroade jag mig för det mesta. Magkatarr är min vardag så jag har nog vant mig. KFM kan nog inte hjälpa till med just den biten utan du får vända dig till sjukvården.

Lize gillar detta.

Dela sidan