• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mår som man förtjänar

Daniel99

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
17 Maj 2023
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
38
Poäng
146
Är 21 år gammal och idag berätta jag för farsan att jag hade 450k i skuld.. det var ett helvete o se han så ledsen. Han ska försöka lösa saker o ting åt mig så vi får se hur det blir.
Det som gör att jag mår extra dåligt är att min storebror har gett han mycket problem och huvudvärk med hans drogmissbruk. Och sen kommer det här mitt i allt, orkar knappt leva.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Zaozi

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 637
Blev medlem
27 April 2020
Meddelanden
1 271
Mottagna reaktioner
677
Poäng
637
Det är din pappa. Han gör nog vad han kan för att hjälpa dig. Såg att du skrev och frågade hur lång tid det tar för Banky att betala ut. Vad ska du göra för dom pengarna? Har du tänkt spela? Om du tänkt spela, tänk istället på hur ledsen din pappa blev när du berättade. Om han ska hjälpa dig med dina lån så är det minsta du kan göra att sluta spela.

Skrapa bort siffrorna på ditt kort och spärra dig från trustly och zimpler. Antar att du inte vill radera BankID, alltid nån ursäkt om Swish och logga in på diverse sidor.
Det är en bekvämlighetsgrej.

Lämnar du över ditt BankID till någon du litar på, exempelvis din pappa, så kan han kolla ditt konto då och då och signera BankID på avstånd.
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 349
Mottagna reaktioner
792
Poäng
677

Ta med din far på nästa möjliga möte.

Ta kontakt med missbruksenheten i din kommun.

Acceptera att du har en sjukdom, tänker att du sitter och tänker "hur fan kunde jag va så här dum"?

Där har du svaret om du var frisk skulle du aldrig satt dig i denna situation.

Spärra dig överallt och fundera på vad som får dig att spela.

Tänk på att du troligtvis bara tror att det är kul att spela.

Det är kicken av dopamin du är ute efter.

Om du fick kicken av att hoppa fallskärm då kan du njuta av den efteråt.

Men nu när du spelar och i 999 av 1000 ggr avslutar med förlust då är kicken kopplat till ekonomiska problem en del lögner och massa ångest. Så fort du vaknar upp ur ruset.

Då mår du dåligt och vill ha en ny kick så du "mår" bra och spelet ger dig ju den kicken det vet din hjärna men den kopplar bort konsekvenserna.
 

Daniel99

Kunnig medlem
Poäng: 146
Blev medlem
17 Maj 2023
Meddelanden
102
Mottagna reaktioner
38
Poäng
146
Det är din pappa. Han gör nog vad han kan för att hjälpa dig. Såg att du skrev och frågade hur lång tid det tar för Banky att betala ut. Vad ska du göra för dom pengarna? Har du tänkt spela? Om du tänkt spela, tänk istället på hur ledsen din pappa blev när du berättade. Om han ska hjälpa dig med dina lån så är det minsta du kan göra att sluta spela.

Skrapa bort siffrorna på ditt kort och spärra dig från trustly och zimpler. Antar att du inte vill radera BankID, alltid nån ursäkt om Swish och logga in på diverse sidor.
Det är en bekvämlighetsgrej.

Lämnar du över ditt BankID till någon du litar på, exempelvis din pappa, så kan han kolla ditt konto då och då och signera BankID på avstånd.
Ja exakt det var det jag tänkte. Vi ska till banken och försöka ordna upp det här, vill ge över min bankid och sen tror jag han kommer försöka lösa mina lån också. Men vet inte om det kommer gå är så nervös och stressad. Vill inte hamna hos KF.
 

Kiach

Aktiv medlem
Poäng: 47
Blev medlem
18 November 2021
Meddelanden
24
Mottagna reaktioner
17
Poäng
47
Ung ålder och detta kommer ordna sig med tid.
Viktigt att du ger inte bara ger bank id till din far, utan att han även får din dosa i handen på banken.
Då finns ingen möjlighet att du själv kan sätta dig i situationen.

Toppen pappa du har som ställer upp så gott han kan, visa han uppskattning och kör på det Bullen rekomenderar.

All lycka.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp