Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

M vill ändra lägsta gränsen för KF-indrivning

Jaha, vad gjorde hennes eget parti under de 8år de hade makten då?
Det är väl ändå under Aliansens tid som SMS lånen verkligen har exploderat.

Kinberg Batra är missnöjd med att regeringen inte lagt några förslag på området sedan den tillträdde i oktober i fjol.

Klart det är sossarnas fel , jävla skämtparti som bara kan förstöra. Fyfan att vi ska stå ut med dessa nötter i 4 år fyfan!!!!

Alla är lika värda..eller?

Jaha...så du tycker det är sossarnas fel att så många blev utförsäkrade
,inget socialt skyddsnät fanns längre.. ingen ekonomisk trygghet !! Läkare och nära och kära gjorde allt för att stödja och hjälpa mig.Sedan har vi ju den andra delen. Du vet, privat och familjelivet. Allt rasade och skilsmässan var ett faktum. Ok bara bit ihop och kämpa på. Ekonomin skulle ju inte drabbas, jag hade ju betalt min skatt i alla år och alltid varit med i facket och à-kassan.Men något hade hänt med mina inbetalda försäkringar. De pengar som jag skulle ha fanns knappt kvar längre. Min försäkring hos Försäkringskassan gjorde att jag förlorade 6000 kronor varje månad jag var sjuk. 6000 kronor för att gå hemma och lata mig? Vad skulle jag göra? Vad kunde jag göra? Inget skulle det visa sig. Fick rådet att om igen bita ihop och arbeta igen. Gick inte så bra… Sitter nu i det läget att jag blev utförsäkrad. Ok men det ordnar väl sig, eller? Jag har ju betalat à-kassan även när jag var sjuk.. Jo visst. När första utbetalningen kom, visade det sig att jag förlorar ytterligare 6000 kronor…
Men jag måste ju kunna få hjälp! Inget bostadsbidrag eller annat stöd finns att söka från försäkringskassan. Då får jag väl gå till soc då. Men du har ju ett pensionssparande här. Jag kan inte röra de pengarna föraren jag fyller 55, finns kontrakt på det. Låna av dina vänner och du kan strunta i att betala hyran i 9 månader innan polisen avhyser dig. Kan inte hjälpa dig att betala dina räkningar eller lån….
Så kronofogden och bostadslöshet kan bli min framtid. För att jag har den stora fräckheten att inte blivit frisk i tid.
Tårar, känsla av värdelöshet och misslyckande är allt som fanns kvar. Varför jag är på denna sida fårstår nog de flesta! Varför är du här?? Tack för ordet!

Ja det är för jävligt,hoppas allt löser sej...för dej !Här inne bryr vi oss om varann iallafall
och det är bra om det blir stryptag mot smslån företagen nu!!
Det är dags

Jaha...så du tycker det är sossarnas fel att så många blev utförsäkrade
,inget socialt skyddsnät fanns längre.. ingen ekonomisk trygghet !! Läkare och nära och kära gjorde allt för att stödja och hjälpa mig.Sedan har vi ju den andra delen. Du vet, privat och familjelivet. Allt rasade och skilsmässan var ett faktum. Ok bara bit ihop och kämpa på. Ekonomin skulle ju inte drabbas, jag hade ju betalt min skatt i alla år och alltid varit med i facket och à-kassan.Men något hade hänt med mina inbetalda försäkringar. De pengar som jag skulle ha fanns knappt kvar längre. Min försäkring hos Försäkringskassan gjorde att jag förlorade 6000 kronor varje månad jag var sjuk. 6000 kronor för att gå hemma och lata mig? Vad skulle jag göra? Vad kunde jag göra? Inget skulle det visa sig. Fick rådet att om igen bita ihop och arbeta igen. Gick inte så bra… Sitter nu i det läget att jag blev utförsäkrad. Ok men det ordnar väl sig, eller? Jag har ju betalat à-kassan även när jag var sjuk.. Jo visst. När första utbetalningen kom, visade det sig att jag förlorar ytterligare 6000 kronor…
Men jag måste ju kunna få hjälp! Inget bostadsbidrag eller annat stöd finns att söka från försäkringskassan. Då får jag väl gå till soc då. Men du har ju ett pensionssparande här. Jag kan inte röra de pengarna föraren jag fyller 55, finns kontrakt på det. Låna av dina vänner och du kan strunta i att betala hyran i 9 månader innan polisen avhyser dig. Kan inte hjälpa dig att betala dina räkningar eller lån….
Så kronofogden och bostadslöshet kan bli min framtid. För att jag har den stora fräckheten att inte blivit frisk i tid.
Tårar, känsla av värdelöshet och misslyckande är allt som fanns kvar. Varför jag är på denna sida fårstår nog de flesta! Varför är du här?? Tack för ordet!

Förslaget med tidsbegränsning i sjukförsäkringen var väl ändå ett förslag från LO från början, med ännu snävare tidsramar än hur det slutade, så helt fri går nog knappast S från den grejjen.

Lite mer on-topic
Det kan ju ge ganska märkliga konsekvenser, jag antar det kommer att utredas på något vis. Tex är ju många skadestånd i mindre misshandelsfall i "smsstorlek", 5000 kr. Det vore ju rätt märkligt om ett brottsoffer inte skulle kunna vända sig till kronofogden för att få ett domstolsbeslut verkställt om inte gärningsmannen betalar självmant..

Nu tror jag ju inte att hen menar att man inte har något ansvar själv, utan att omständigheterna för vad som hänt visar faktiskt vad alliansen gjort, sedan de kom till makten! !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp