• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Marginalen Kundkännedom tog UC?!

Varpe

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
14 November 2018
Meddelanden
186
Mottagna reaktioner
169
Poäng
337
Tog ju ett samlingslån förra veckan, så jag brydde mig inte så mycket om att det kom brev till Kivra, det är ju fullt normalt. Men igår när jag loggade in för att rensa olästa meddelanden såg jag att det låg 2 st UC brev där. En från Lendo/Compricer dagen jag tog samlingslånet, och ytterligare en från Marginalen där jag har ett lån sedan drygt 3 år tillbaka. Fick mail om att logga in och uppdatera svar på frågor om kundkännedom häromdagen, tog de en UC då också? Har nån varit med om liknande?
Får väl bli ett samtal till supporten när de öppnar sen...
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 851
Mottagna reaktioner
12 598
Poäng
9 787
Det lät ovanligt men det är ok att göra kreditupplysning på de man har affärer med.
 

stikkan

Kunnig medlem
Poäng: 337
Blev medlem
29 April 2021
Meddelanden
212
Mottagna reaktioner
159
Poäng
337
Tog ju ett samlingslån förra veckan, så jag brydde mig inte så mycket om att det kom brev till Kivra, det är ju fullt normalt. Men igår när jag loggade in för att rensa olästa meddelanden såg jag att det låg 2 st UC brev där. En från Lendo/Compricer dagen jag tog samlingslånet, och ytterligare en från Marginalen där jag har ett lån sedan drygt 3 år tillbaka. Fick mail om att logga in och uppdatera svar på frågor om kundkännedom häromdagen, tog de en UC då också? Har nån varit med om liknande?
Får väl bli ett samtal till supporten när de öppnar sen...
Återkom gärna när du har pratat med supporten..
 
H

Hypo

Gäst
Poäng: 0
Återkom gärna när du har pratat med supporten..
Har du kollat att det verkligen gav utslag på din UC?
Banker är skyldiga enligt lag att rapportera in hur mycket pengar de avsatt i reserv för utlåning och gör då en kreditupplysning på kunderna enbart för att kunna rapportera deras kapitalkrav Detta ger inte utslag på den enskildes/kundens UC men de behöver informera om att det gjorts. Tänker att det kan vara något sådant?
 

Sevir87

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 787
Blev medlem
18 Februari 2021
Meddelanden
1 969
Mottagna reaktioner
988
Poäng
787
Kanske var en mini uc om det är så fallet som Hypo belyser.
Men jag hade kontaktat support och ifrågasatt syftet till upplysningen.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp