• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Media Markt / Nordea finans / Intrum

Fridolf

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej allihop!

Blev lite smått förvånad när jag idag satt och kikade lite på mig själv i minuc. Jag hade tidigare ett konto på mediamarkt med beviljad kredit på 20000, men som jag efter några år blev tvungen att släppa till Intrum. Det var dryga 20000 som jag för drygt ett år sedan släppte, samtidigt som skulden gick till inkasso försvann den därmed ur min uc(?).

Skulden är nu nere på dryga 5000, allt har löpt på bra och utan problem tack och lov. Nu till saken. Idag ligger skulden upplagd som kontokredit, med samma allting som innan jag släppte iväg allt, på minuc igen. Står ej avslutad vad jag kan se, utan bara utnyttjat belopp och första och sista reg datum.



Kan någon förklara hur detta kommer sig? Är som sagt oerhört förvånad.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 378
Mottagna reaktioner
6 870
Poäng
4 477
Jag var med om ngt liknande förra månaden! För ca 4 år sedan hade jag ett kontokort via Nordea, Valuta kortet, med kredit på 20 000 kr. Det gick till Intrum Inkasso och jag betalade av skulden tror det var för 1 år sedan. Förra månaden loggade jag in på Kreddy och döm om min förvåning när jag såg att det stod att jag har en beviljad kredit hos Nordea på 20 000 kr, utnyttjad 0 kr!

Ringde genast till Nordea och de kunde inte förstå hur det här hade gått till så dem bad mig mejla in skärmdumpar på hur det såg ut och sen skulle de återkomma.
Någon vecka senare fick jag två biobiljetter som tack att jag uppmärksammat dem på detta, minns inte om de hade ngn förklaring men ngt systemfel. Jag bad dem så klart ta bort krediten från min uc

det verkar som att du drabbats av något liknande, du får kontakta Nordea i så fall.
 

Fridolf

Ny medlem
Poäng: 6
Blev medlem
2 Oktober 2018
Meddelanden
3
Mottagna reaktioner
1
Poäng
6
Hej Myra!

Tack för svar.

Jag kommer att kontakta Nordea finans och be dom se över vad som gått galet, och så känns det som att vi båda råkat ut för näst intill samma sak.

Vill bara betala bort kvarvarande skuld som ligger hos inkasso, och sedan glatt skutta vidare i livet. :)
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 378
Mottagna reaktioner
6 870
Poäng
4 477
Det är säkert fler som drabbats av detta, men som ännu inte upptäckt det! Verkar som att Nordeas system släppt igenom och återrapporterat till Uc krediter som gått till Inkasso. MIn var i alla fall fullbetald hos Intrum men avslutat hos Nordea, krediten existerar inte men dök upp i Uc.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp