• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Mercedes billån/privatleasing hur hårda de är??

A27

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
7 September 2018
Meddelanden
1 073
Mottagna reaktioner
445
Poäng
557
Jo, så är det ju. Jag har ju dock en bra, stadig inkomst idag. Det bör jag ju kunna bevisa i form av anställningsintyg och lönespecar. Eller går de enbart på vad UC säger?
jag tog för en massa år sedan en butiksbunden kredit via Resurs Bank på 10000, blev nekad pga låg inkomst på UC men jag jobbade 130% av en heltid och hade gjort det i ett år och var tillsvidareanställd (UC inkomsten motsvarade bara 3 månadslöner då jag hade blivit anställd på hösten året innan och då dessutom med nyanställningslön)
blev nekat automatiskt, jag stod på mig då jag både tjänade bra, tillsvidare anställt, inga andra lån sov, deras kundtjänst var riktigt jobbiga att ha att göra med, dom skulle ha in lönespecifikationer, anställningsavtal och ringde även till mitt jobb, sen så ville dom först inte bevilja då dom inte förstod innebörden av tillsvidareanställd då det inte stod "fast anställd" blev beviljat tillslut då hade dom tagit 3 eller 4 UC på mig...
cashade av hela fakturan när den kom och har bojkottat dom sedan dess
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
26 163
Mottagna reaktioner
12 750
Poäng
9 787
Jo, så är det ju. Jag har ju dock en bra, stadig inkomst idag. Det bör jag ju kunna bevisa i form av anställningsintyg och lönespecar. Eller går de enbart på vad UC säger?

Det kan bara dom svara på, det är förmodligen en fråga du får ett luddigt ickesvar på dock..

Vill dom kan dom säkert göra manuell koll och bevilja utifrån dokument som skickas in, men vill dom inte så kan dom neka (eller bevilja) utan att det är så mycket att göra något åt
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp