Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Min bil har en skuld hos trafikförsäkrings föreningen:/ som blivit utslag hos kronofogden

Diskussion i 'Hjälp!' startad av tussan, 16 maj 2018.

1. tussan

tussan V.I.P

Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    267
    Som rubriken lyder:/ min bil har en skuld hos trafikförsäkrings föreningen på 2 tusen kr som gått til kronofogden o blivit ett utslag:/ jag kan inte betala detta förens om 2 veckor ca...Om jag får min bil såld inorgon kan den nya ägaren se detta då? Kan tillägga att nu är bilen försäkrad hos ett blag o skatten o allt anna e betalt

2. clyro86

clyro86 V.I.P

Mottagna gillanden:
    226
    Trofépoäng:
    386
    Inte helt säker men det är ju en skuld som är förenad med bilen och jag tror att det är olagligt att sälja den just nu.. läst många artiklar om folk som råkat ut för sånt (tror inte just du blåser någon). Hur som bör man ju som köpare lätt kunna ringa dit och fråga om det finns skulder på bilen. Övriga uppgifter om skatt etc hittar man ju lätt på Transportstyrelsens hemsida

Helmer gillar detta.
  3. Helmer

Helmer V.I.P

Mottagna gillanden:
    202
    Trofépoäng:
    376
    Om du går in på
    https://biluppgifter.se
    Så finns där ett nummer man kan messa till. Kostar 30kr och då får du fram eventuella skatteskulder, p-skulder o trängselavgifter. Jag testade nyss på min egen bil och det jag fick fram stämmer exakt. Ovan nämnda är alltså ingen reklam och jag har inget med biluppgifter.se att göra.

clyro86 gillar detta.
  4. tussan

tussan V.I.P

Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    267
    Gick in o kollade den tjänsten o skickad sms men stod att ja ej kunde ha den tjänsten..har kontat kort men har pengar på kortet så vet inte varför de inte gick?? Kan man ringa kronofogden o fråga? Kanske inte ska sälja bilen till nån förens ja betalat detta då....vill inte sätta nån annan i skiten:/

5. tussan

tussan V.I.P

Mottagna gillanden:
    99
    Trofépoäng:
    267
    Loggade in på transport styresen med bank id för o kolla bilen o där stod det att min bil inte har nå aktuella skulder.. Men jag har ju ett utsla hos kronofogden på 1890kr från trafikförsäkrings föreningen:(

Helmer och clyro86 gillar detta.
  6. clyro86

clyro86 V.I.P

Mottagna gillanden:
    226
    Trofépoäng:
    386
    Korrekt, skulder hos TFF syns inte hos transportstyrelsen. Ja, du bör absolut lösa detta innan du säljer. Alternativt om du säljer till någon du känner; informera och gör upp detta med hen och vara ärlig

Helmer gillar detta.
  7. Bramserud

Bramserud V.I.P

Mottagna gillanden:
    127
    Trofépoäng:
    307
    Skulder till Trafikförsäkringsföreningen följer inte bilen.

Det är heller ingen statlig instans, så att Transportstyrelsen inte håller koll på eventuell skuld dit är inte så konstigt.

De brukar för övrigt inte vara så snabba med att begära verkställighet. Det kan ta flera år innan du behöver betala.

Lasseman gillar detta.
  8. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 942
    Trofépoäng:
    1 027
    tff begär aldrig verkställighet innan utslaget vunnit laga kraft vilket tar en månad.
    Tror det går att fixa avbetalningsplan dirket på sidan, annars kan deras kundtjänst göra det. Vad jag förstått är dom hyfsat lätt att ha och göra med i det läge du är i. Däremot återkallar dom väldigt sällan verkställigheter.

9. Bramserud

Bramserud V.I.P

Mottagna gillanden:
    127
    Trofépoäng:
    307
    Jag hade löneutmätning i slutet av 2016 på en skuld till Trafikförsäkringsföreningen gällande en bil som jag gjorde mig av med våren 2013. Så de är inte alltid blixtsnabba med att begära verkställighet...

10. Lasseman

Lasseman V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    1 942
    Trofépoäng:
    1 027
    Det stämmer, har jag förstått dom rätt så skickar dom på ganska mycket papper innan och har man flera skulder så begär dom verkställighet på en i taget, den största först.. inte sällan man ser utslag från 90talet.
    Presktiden är 10 år men det är ju lätt att avbryta

Dela sidan