• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min resa att inspirera andra

Sayonal

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
17 Mars 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Mitt första inlägg här!
Först och främst vill jag bara säga hur sjukt bra detta forum är! Vill tacka alla här inne för allt ni delar med er och hjälper till. Forumet här har blivit som en behandling och motivationskälla för mig när allt känts meningslöst. Jag minns fortfarande första tråden jag läste, där fick jag följa @Terry_ s resa. Jag har lärt mig så mycket och det har fått mig att kämpa vidare och hitta ny motivation. Innan jag hittade detta forum så kände jag mig så avstängd från samhället, jag kände mig värdelös och liten i samhället. Tack ännu en gång!
Jag vill nu ge tillbaka till andra som kanske sitter i min sits eller ännu värre, därför väljer jag att berätta min historia (även om den är långt ifrån den knepigaste) för att motivera andra till att fortsätta kämpa. Det går att lyckas!
Det började med att jag blev 18 år och ”myndig”, barn som man var då så slarvade jag med mina räkningar direkt! Det tog inte många månader innan jag tappade kontrollen på räkningarna. Jag valde då att spela bort mina pengar, spendera på onödiga resor, kläder, bilar osv istället för att betala räkningar. Ju mer räkningar desto mer spelandet i hopp om att vinna för att betala räkningar. Inser nu när jag skriver att jag ändå inte hade betalat räkningarna utan jag hade säkert spenderat de på annat skit. Hur som helst så tog det kanske 10 år innan jag vaknade och insåg vad jag gjort med mitt liv. Det var då jag hitta detta forum. Med över 60% i uc, kronofogdsskulder och betalningsanmärkningar så var det bara att ta sig i kragen och kämpa sig upp. Hade inte klarat det utan detta forum. Idag har jag varit skuldfri från kronan i ca 1,5 år och har bara 14 anmärkningar kvar. Ni får gärna fråga på om ni undrar över något ( vet att det finns 100 andra här som kan det bättre men om jag kan så vill jag bidra) tack❤️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Cranved

V.I.P
Poäng: 497
Blev medlem
27 Oktober 2019
Meddelanden
782
Mottagna reaktioner
333
Poäng
497
Fint inlägg.
Tror många kan dra nytta av din hjälp då du själv tagit dig ur sitsen, man kan bara ta andra så långt man själv vandrat.

Håller med för övrigt om att användare Terry är en frisk fläkt i detta forum, en sköning bland en del andra.

Hoppas att du fortsätter hålla dig på rätt bana och dom 14 anmärkningarna blir en historia snart för dig.
 
Senast ändrad:

Sayonal

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
17 Mars 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Fint inlägg.
Tror många kan dra nytta av din hjälp då du själv tagit dig ur sitsen, man kan bara ta andra så långt man själv vandrat.

Håller med för övrigt om att användare Terry är en frisk fläkt i detta forum, en sköning bl.a. en del andra.

Hoppas att du fortsätter hålla dig på rätt bana och dom 14 anmärkningarna blir en historia snart för dig.
Tack så mycket! Ja Terry och dom andra har hjälpt så många! Jag försöker ladda upp bilder på hur mitt uc ser ut idag men fattar inte hur man gör på iPhone. Tänkte uppdatera i takt med att anmärkningar försvinner och hur min uc förändras med tiden.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 125
Mottagna reaktioner
13 311
Poäng
8 917
Välkommen hit <3

Lycka till i din kamp!

Har du frågor så ställ dom gärna så hjälper vi andra dig!
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 750
Mottagna reaktioner
757
Poäng
707
Välkommen!
Det är bra att du insåg att du gjorde fel. Bra kämpat och fortsätt bara se framåt! Allt går att lösa, ge bara inte upp.
Jag håller med dig, den här forumet har hjälpt mig också väldig mycket.

Om du behöver prata eller något finns jag alltid på PM! <3
 

Sayonal

Aktiv medlem
Poäng: 136
Blev medlem
17 Mars 2022
Meddelanden
34
Mottagna reaktioner
41
Poäng
136
Det jag kan behöva ha hjälp med är hur jag lägger upp en bild här från min iPhone . Tänkte lägga upp screenshot från min uc. Står att jag behöver skriva in url men hittar inte den.
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427

Bilagor

  • B14A433A-1825-4A05-99BA-B45EEEB7BD99.jpeg
    B14A433A-1825-4A05-99BA-B45EEEB7BD99.jpeg
    436.5 KB · Visningar: 34
  • 67A00CCF-B0BF-4B2B-AFCC-F55DCAC3DB7E.jpeg
    67A00CCF-B0BF-4B2B-AFCC-F55DCAC3DB7E.jpeg
    405.4 KB · Visningar: 33
  • 796B573F-26C9-46F3-B199-B97D475F6EB1.jpeg
    796B573F-26C9-46F3-B199-B97D475F6EB1.jpeg
    476.6 KB · Visningar: 33
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp