• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Min resa från skuldsatt spelberoende till nykter spelfri och påväg mot skuldfri.

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Jag mår bra och har rannsakat mig själv. Varit rädd för fastnat för något annat. Tänkte jag måste hitta något nytt när jag inte har lånen. Men jag har insett att spelandet och drogerna och allt senaste åren har varit en undanflykt för att känna känslor allts. Har börjar röra på mig fått rätt medecin har mål och mår
Bra. La även undan nästan 10 000 denna månad. Det går bra på jobbet utökat ansvar flera 1000 lappar mer i lön i januari. Känns helt fantastiskt att kunna känna att man får må
Bra <3:folded:

jaga lån läsa på om lån osv ska ej få äta min tid mer: det är förbi nu.
Men kommer kika in här
Ge tips tricks iaf.

tack alla ni är
Fantastiska! Vet ej vart jag stått idag angående lånen utan er. Så mycket jag lärt mig osv.
Det låter helt fantastiskt!
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Jag mår bra och har rannsakat mig själv. Varit rädd för fastnat för något annat. Tänkte jag måste hitta något nytt när jag inte har lånen. Men jag har insett att spelandet och drogerna och allt senaste åren har varit en undanflykt för att känna känslor allts. Har börjar röra på mig fått rätt medecin har mål och mår
Bra. La även undan nästan 10 000 denna månad. Det går bra på jobbet utökat ansvar flera 1000 lappar mer i lön i januari. Känns helt fantastiskt att kunna känna att man får må
Bra <3:folded:

jaga lån läsa på om lån osv ska ej få äta min tid mer: det är förbi nu.
Men kommer kika in här
Ge tips tricks iaf.

tack alla ni är
Fantastiska! Vet ej vart jag stått idag angående lånen utan er. Så mycket jag lärt mig osv.
Så fint du sammanfattar! Många känner igen sig i att jaga lån. Nu har det ordnat sig för dig. Det finns hopp för oss andra också :)
Lite avis på att du kunnat spara 10 k denna månad men glad för din skull, känslan att ha lite undansparat är fantastisk och gör att man sover gott på natten.
Jag valde en resa framför att lägga undan men kan inte säga att jag ångrar det då resan betydde så mkt för min dotter och nu har vi ännu fler fina minnen ihop och bilder att titta på. Men innan vi reste hade jag enorm ångest att det är väldigt dumt att resa istället för att spara.
Önskar dig lycka till med allt du har framför dig <3
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Har lite små ångest la undan 10 000 denna månad. Men jag älskar cykla i skogen och har börjat cykla till jobbet fram tillbaka varje dag 6 km dit 6 km hem. Sen jag börja göra det så mår jag mycket bättre på köpet är det gratis har 0 transportkostnad per månad har varken bil eller körkort. MEN cykeln jag har är tunna däck och till för köra snabbt liksom på vägar så ingen skogs cykel. Så beställde mig en ordentlig mtb för 6000 kr på rean.

men nu till det konstiga hur hjärnan funkar. För nu har jag ångest över att ja köpte den? Trots att den kommer till användning varje dag, plus att den får mig må bra, nått jag tycker är kul, ett gratis färdmedel till jobbet fram tillbaka. Endå känner jag mig oansvsirt som ”slösat” pengarna? Trots att jag liksom la undan 10 000 på en månad. Jag har pengsr kvar leva för månaden ut samt jag har kvar pengar på mitt spar.

är det ett onödigt köp? Eller äre bara min hjärna som spökar… som vanligt när man ska Handla något åt sig själv.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
686
Poäng
607
Transport, träning, kul, sparar på reskostnad, du mår bra. Kan inte komma på något bättre att lägga pengar på. En cykel börjar väl på 2000-3000 kr minst så 6000 låter inte alls slösaktigt. Vi är så bra på att kritisera oss själva, vi måste lära oss att klappa oss själva på axeln också ❤️

Njut av din nya cykel!
 

Klar_fd_Släpptallt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 367
Blev medlem
6 Mars 2016
Meddelanden
1 656
Mottagna reaktioner
2 113
Poäng
1 367
Har lite små ångest la undan 10 000 denna månad. Men jag älskar cykla i skogen och har börjat cykla till jobbet fram tillbaka varje dag 6 km dit 6 km hem. Sen jag börja göra det så mår jag mycket bättre på köpet är det gratis har 0 transportkostnad per månad har varken bil eller körkort. MEN cykeln jag har är tunna däck och till för köra snabbt liksom på vägar så ingen skogs cykel. Så beställde mig en ordentlig mtb för 6000 kr på rean.

men nu till det konstiga hur hjärnan funkar. För nu har jag ångest över att ja köpte den? Trots att den kommer till användning varje dag, plus att den får mig må bra, nått jag tycker är kul, ett gratis färdmedel till jobbet fram tillbaka. Endå känner jag mig oansvsirt som ”slösat” pengarna? Trots att jag liksom la undan 10 000 på en månad. Jag har pengsr kvar leva för månaden ut samt jag har kvar pengar på mitt spar.

är det ett onödigt köp? Eller äre bara min hjärna som spökar… som vanligt när man ska Handla något åt sig själv.
Det är hjärnan som spökar. Klart du ska köpa cykeln.
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 907
Poäng
1 247
Din hjärna försöker hitta det nya normala. Under lång tid har du intalat dig själv att inte spendera, att ligga lågt och ha fokus på snåla och betala lånen. Nu ändras det till en mer stabil ekonomi med en tydlig plan till skuldfrihet. Så du är i en övergångsperiod. Helt normalt att det känns lite udda. Du kommer att landa i detta med.
Cykeln var ett toppen beslut! Njut!
 

Ny2018

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 117
Blev medlem
19 Juni 2018
Meddelanden
9 451
Mottagna reaktioner
6 091
Poäng
4 117
Har lite små ångest la undan 10 000 denna månad. Men jag älskar cykla i skogen och har börjat cykla till jobbet fram tillbaka varje dag 6 km dit 6 km hem. Sen jag börja göra det så mår jag mycket bättre på köpet är det gratis har 0 transportkostnad per månad har varken bil eller körkort. MEN cykeln jag har är tunna däck och till för köra snabbt liksom på vägar så ingen skogs cykel. Så beställde mig en ordentlig mtb för 6000 kr på rean.

men nu till det konstiga hur hjärnan funkar. För nu har jag ångest över att ja köpte den? Trots att den kommer till användning varje dag, plus att den får mig må bra, nått jag tycker är kul, ett gratis färdmedel till jobbet fram tillbaka. Endå känner jag mig oansvsirt som ”slösat” pengarna? Trots att jag liksom la undan 10 000 på en månad. Jag har pengsr kvar leva för månaden ut samt jag har kvar pengar på mitt spar.

är det ett onödigt köp? Eller äre bara min hjärna som spökar… som vanligt när man ska Handla något åt sig själv.
Nej väl investerade pengar.
 

Myra

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 4 477
Moderator
Årets mest hjälpsamma
Blev medlem
30 Juni 2015
Meddelanden
10 077
Mottagna reaktioner
6 658
Poäng
4 477
Har lite små ångest la undan 10 000 denna månad. Men jag älskar cykla i skogen och har börjat cykla till jobbet fram tillbaka varje dag 6 km dit 6 km hem. Sen jag börja göra det så mår jag mycket bättre på köpet är det gratis har 0 transportkostnad per månad har varken bil eller körkort. MEN cykeln jag har är tunna däck och till för köra snabbt liksom på vägar så ingen skogs cykel. Så beställde mig en ordentlig mtb för 6000 kr på rean.

men nu till det konstiga hur hjärnan funkar. För nu har jag ångest över att ja köpte den? Trots att den kommer till användning varje dag, plus att den får mig må bra, nått jag tycker är kul, ett gratis färdmedel till jobbet fram tillbaka. Endå känner jag mig oansvsirt som ”slösat” pengarna? Trots att jag liksom la undan 10 000 på en månad. Jag har pengsr kvar leva för månaden ut samt jag har kvar pengar på mitt spar.

är det ett onödigt köp? Eller äre bara min hjärna som spökar… som vanligt när man ska Handla något åt sig själv.
Kan du även skjutsa en granne på cykeln en bit så kan du dra in lite extra inkomst :)
Tryck på Ignore på hjärnan den här gången. <3
 

Varitmedförr

V.I.P
Poäng: 477
Blev medlem
1 Januari 2022
Meddelanden
437
Mottagna reaktioner
335
Poäng
477
Har lite små ångest la undan 10 000 denna månad. Men jag älskar cykla i skogen och har börjat cykla till jobbet fram tillbaka varje dag 6 km dit 6 km hem. Sen jag börja göra det så mår jag mycket bättre på köpet är det gratis har 0 transportkostnad per månad har varken bil eller körkort. MEN cykeln jag har är tunna däck och till för köra snabbt liksom på vägar så ingen skogs cykel. Så beställde mig en ordentlig mtb för 6000 kr på rean.

men nu till det konstiga hur hjärnan funkar. För nu har jag ångest över att ja köpte den? Trots att den kommer till användning varje dag, plus att den får mig må bra, nått jag tycker är kul, ett gratis färdmedel till jobbet fram tillbaka. Endå känner jag mig oansvsirt som ”slösat” pengarna? Trots att jag liksom la undan 10 000 på en månad. Jag har pengsr kvar leva för månaden ut samt jag har kvar pengar på mitt spar.

är det ett onödigt köp? Eller äre bara min hjärna som spökar… som vanligt när man ska Handla något åt sig själv.
Absolut ett bra köp!
Se det som en investering i din hälsa och en belöning för allt slit!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp