• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min resa till samlingslån

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 000
Mottagna reaktioner
487
Poäng
557
Hej, tänkte göra en egen tråd som ni kan följa om ni vill. :)

Nu den 12 Mars som kommer, så försvinner min sista betalningsanmärkning!
För 3 år sen så hade jag hela 34 st betalningsanmärkningar. Helt galet, jag vet! Haft grova spelmissbruk som lett till detta. ( Även haft kronofogden, dock varit fri därifrån snart 3 år. )

Nu är mitt mål att kunna söka ett stort lån / samlingslån och betala av exakt alla skulder jag har! Och enbart ha ett lån att betala av på. Längtar nå fruktansvärt.

När nya deklarationen kommer så kommer mina förutsättningar se ut så här:
Årsinkomst 405 tkr tidigare ( 365tkr,325 tkr )
Underskott på ca 25 tkr
Synliga skulder 188 tkr

Utanför cirka 300 tkr lån.

Uc Score idag är 14.27%
Tyvärr hela 24 FF

Planen är att ansöka om 300 tkr, helst 500 tkr.

Är de någon som fått lån med många FF? Eller måste jag vänta ut alla FF? Måste vänta runt till oktober/november då!

Tror ni jag kan få ett lån med mina förutsättningar som kommer?
Vet inte va betyget blir när sista anm blir.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Angelina

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
6 Januari 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
116
Poäng
297
Kanske inte alla ff men så många som möjligt alla fall… är alla tagna sent förra året? 24 är lite maffigt annars ser dina siffror helt ok ut med synliga lånen och underskottet.
 

Drolzan

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 557
Blev medlem
14 Juni 2016
Meddelanden
1 000
Mottagna reaktioner
487
Poäng
557
Kanske inte alla ff men så många som möjligt alla fall… är alla tagna sent förra året? 24 är lite maffigt annars ser dina siffror helt ok ut med synliga lånen och underskottet.
Runt 10-15 är tagna mellan okt-dec, fick nå panik ryck den perioden och försökte få lån. Nu försöker jag bara fixa allt. Om jag väntar till sommaren kanske, då har de gått ett halvår från senaste UC är tagen iallafall. Och kanske har 15-17 FF då. Gör inget om jag får ett lån med dålig ränta, så länge jag kan lösa allting. Så kan jag vänta tills mitt uc betyg är mycket bra och ansöka nytt lån igen.
 

Rodi

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
24 Januari 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Kanske inte alla ff men så många som möjligt alla fall… är alla tagna sent förra året? 24 är lite maffigt annars ser dina siffror helt ok ut med synliga lånen och underskottet.
Vad menas med underskottet?
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Önskar dig lycka till min vän! Vilken grym resa du gjort! Snyggt
 

Doodles

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 247
Blev medlem
4 September 2020
Meddelanden
2 383
Mottagna reaktioner
1 908
Poäng
1 247
Bra jobbat! Det är många ff men tror att betyget är fortfarande avgörande. Så ta en paus, sök inga fler lån förrän du har bra eller mycket bra betyg. Då kan du få ett samlingslån på hela 500k till bra ränta!
Om du städat bland krediterna ger det bäst chans till bra score.
Ser det slutmålet framför dig, det bör hålla dig motiverad. Tänk om du får 500k lån till 5% ränta.
 

Angelina

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
6 Januari 2020
Meddelanden
125
Mottagna reaktioner
116
Poäng
297
Vad menas med underskottet?
Med underskott av kapital menas att man på något sätt gjort en ekonomisk förlust, vilket gör att man hamnat på minus i sin privatekonomi. Det kan handla om olika typer av utgifter eller förluster, som till exempel om man sålt aktier med förlust.

Plus: Om man har lån och krediter som inte syns på UC så syns det där som jag förstår genom att man går back i ekonomin
 

Rodi

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
24 Januari 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Med underskott av kapital menas att man på något sätt gjort en ekonomisk förlust, vilket gör att man hamnat på minus i sin privatekonomi. Det kan handla om olika typer av utgifter eller förluster, som till exempel om man sålt aktier med förlust.

Plus: Om man har lån och krediter som inte syns på UC så syns det där som jag förstår genom att man går back i ekonomin
Så om man har minus på underskottet är det bra eller dåligt om man funderar på ta samlingslån?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp