Lånforum.se rekommenderar
1. Lendo - Perfekt för samlingslån. Förmedlare
2. ICA Banken - Låg ränta, även bra vid samlingslån
3. Advisa - Jämför 29 kreditgivare.
4. Slantar - Ingen UC. Upp till 30 000 kr
  1. Denna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får bästa upplevelse. Genom att fortsätta använda sidan accepterar du detta. Läs mer.

Min strategi, för bättre lån

Diskussion i 'Större lån' startad av Anki55, 10 oktober 2017.

Tags: Add Tags
  1. Anki55

Anki55 Gäst

Så här ska jag göra för att kunna få bättre lån och bli av med lån med hög ränta.

Låta antalet förfrågningar minska och låta den nyaste förfrågningen bli sex månader gammal.
    Ha nollade kreditkort.
    Ta bort en del ränteutgifter i nästa deklaration. Max 10% av min årsinkomst ska det ligga på.

Har ni något mer tips?

2. Hmm

Hmm Gäst

Bättre att avsluta kreditkort helt om du nu kan ha de nollade.

3. Anki55

Anki55 Gäst

J, det vore ju bäst att nolla korten, men jag lär behövde dem i framtiden. Tyvärr.

4. Anki55

Anki55 Gäst

Jag planerar att söka hos Freedom Finance. Har de en gräns på 80% av inkomsten?
    Ska jag räkna med billån och kreditkort, eller bara mina blancolån i dessa 80%?

5. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    670
    Trofépoäng:
    677
    Har du flera kreditkort är det bra om du kan avsluta åtminstone något av dem. Ett outnyttjat kreditkort är i de flesta fallen positivt för kreditbetyget, medan flera inte är det.

Låna inte av Freedom Finance/Zmarta. De kommer ringa dig i flera år efteråt och försöka få dig att låna igen. Välj hellre Lendo, som aldrig ringt mig (men skickar brev).

Andra tips är att försöka få ner antalet långivare snarare än att betala bort så mycket som möjligt hos alla och att se till att man alltid har lägre utnyttjat än beviljat.

Ahmed84 gillar detta.
  6. Anki55

Anki55 Gäst

7. Virre

Virre Viktig medlem

Mottagna gillanden:
    3
    Trofépoäng:
    11
    Jag följde UCs råd och avslutade helt ett kreditkort. Mitt betyg blev sämre, så avsluta inte. Ha det nollat!

Här även hört att man får bättre betyg genom att gifta sig och att äga fastighet ☺

Lize gillar detta.
  8. Anki55

Anki55 Gäst

Någon som vet svaret på detta?

9. turnaround

turnaround V.I.P & LF entusiast Moderator

Mottagna gillanden:
    670
    Trofépoäng:
    677
    Det har de inte, men någon/några av de lånegivare de förmedlar lån kan ju ha liknande villkor utöver grundkraven.

Ahmed84 gillar detta.
  10. Todd

Todd Gäst

Har ni andra också erfarenhet av att Lendo är smidigare än Zmarta? AVSKYR när det ska ringas i all oändlighet efter man har fått en kredit beviljad...

Dela sidan