• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Min väg till skuldfrihet

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Har bestämt mig för att ta tag i all min skit. Min resa börjar NU. Vet inte riktigt HUR ännu men jag ska bli skuldfri. 10 år är deadline. Alltså, 17/2-2033. Skulder a dagens dato är ca 700.000 i dyra .
Alla tips och all pepp välkomnas. Ni behöver inte skälla på mig, det gör jag tillräckligt inombords ändå.
/B
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
I dyra blancolån skulle det vara, men det försvann visst .
Har inte en krona i skuld hos KF vilket jag är tacksam för men det är en lång och dyr väg till skuldfrihet…

Ni som lyckats/är på väg mot skuldfrihet, hur har ni prioriterat era avbetalningar? Tänker att det på ett sätt är givet att betala lånen med de högsta räntorna först/mest men samtidigt finns det ju en mental bit som ger motivation att betala av mindre skulder också.

och HUR gör man med spar? Har man ingen buffert alls blir det ju lätt att hamna i skiten ändå om livet händer. Tänker att det kanske är smart att spara 100 kr på varje 1000-lapp jag betalar av? Det är nog också mentalt mest, att känna att samtidigt som skulderna minskar så ökar sparet, även om det är skitsummor.
 

Kraputt

V.I.P
Poäng: 607
Årets nya medlem
Blev medlem
27 Maj 2022
Meddelanden
563
Mottagna reaktioner
656
Poäng
607
Det allra första du bör göra är att öppna Excel och göra en lista på precis alla skulder du har, vilken ränta du betalar, och vem du är skyldig pengar till. Det kanske du redan har gjort. Börja spara när du har eliminerat de minsta skulderna med högst ränta - om du har småskulder. Om du bara har liksom 3 långlöpande banklån så får du använda en annan strategi. Jag antar att det viktigaste är att skaffa örnkoll, och sen strategisera utifrån en position där du har den örnkollen.
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Tack för respons! Ska sätta mig ner och försöka reda i det. Försökte nu minska mina månadskostnader genom att avsluta en Playstationkonto på 95kr/mån men helt omöjligt att logga in för att avsluta betalningen. Men tänker inte ge upp! Vet att jag försökt förut men gett upp. De är smarta!
 

Vägentillskuldfri

V.I.P
Poäng: 476
Årets nya medlem
Blev medlem
17 Februari 2023
Meddelanden
311
Mottagna reaktioner
355
Poäng
476
Efter en timmes kämpande med kundsupporter som inte ens dom fattade hur man gör, har jag nu avslutat abonnemanget på playstation och har därmed höjt min månadsinkomst med 95kr.
 

Insatt

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 177
En av våra mest kunniga
Blev medlem
28 November 2021
Meddelanden
2 632
Mottagna reaktioner
1 660
Poäng
1 177
Efter en timmes kämpande med kundsupporter som inte ens dom fattade hur man gör, har jag nu avslutat abonnemanget på playstation och har därmed höjt min månadsinkomst med 95kr.
Det är en utgift du har kapat. Utan att veta så gissar jag att det finns mer att göra, kriga!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp