Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Loanstep - Ingen UC, nytt erbjudande
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån - Ingen UC
6. Creditstar - Ingen UC, nytt erbjudande
7. Tomly - Lån utan UC
8. Kredio - Lån utan UC
9. Flexkontot - Swish, ingen UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Brixo - Swish-utbetalning & Ingen UC

Mindre lån ca 60 000:-

Jag skulle behöva er hjälp... Jag är i behov av ett lån på ca 60K, har en enda kredit hos bank norwegian på 10k som är nästan helt utnyttjad. Har kreditbetyg 7 hos minupplysning.se och på minuc har jag riskprognos: 25,6 % (0% anger lägsta och 100% högsta risk) att få betalningsproblem inom de närmsta 12 mån.

Jag har utöver detta 15 ff hos uc men 3 försvinner innan året är slut och ytterliggare 4 försvinner till mars nästa år.

Vet ni någon som skulle kunna bevilja ett lån på dessa förutsättningar?
Har även en som kan gå in som medlåntagare om det skulle kunna hjälpa mig.

Tacksam för all hjälp!

Hur kan du ha sån hög UC-score ?? fått blanka förfrågningar ?

Har en blank förfrågan sedan februari i år! Annars inga andra. Är 25,6 % hög score?
På minupplysning står det att jag har kreditvärdighet 7 och då är 10 det bästa man kan ha?

Har en blank förfrågan sedan februari i år! Annars inga andra. Är 25,6 % hög score?
På minupplysning står det att jag har kreditvärdighet 7 och då är 10 det bästa man kan ha?

Du har bra chanser att få igenom lån hos någon som inte kollar uc, utan endast på creditsafe, det är dock inte så många.
25.6 är väldigt högt, man ser det som en chans på 4 att du kommer få betalningsproblem inom ett år.. För att ha en chans på hyfsade lånevillkor är det bra att inte ha högre än 5%, helst ska du ha under 1% för att få riktigt ok villkor.

Där du har ditt kort kan du dock testa, dom verkar gå med på rätt många med dåliga kreditbetyg, men räntan är ganska hög.

Det här är UC:s betygsskala enligt den är ditt betyg svag

Betygsskala

Utmärkt = 0,1 %
Mycket bra = 0,2 -0,9%
Bra = 1,0 – 4,0%
Mindre bra = 4,1 -25,0%
Svag = 25,1% - 99,9 %

Blanka förfrågningar är döden för uc-score. om det är möjligt så härda ut tills den försvinner så kan du få mkt bättre villkor på lån

Ja 7 förfrågningar totalt kommer ju att försvinna nästa år februari-mars är den blanka med dem? Vad kommer ditt underskott av kapital ifrån har du fastighet/bostadsrätt lån eller är det smslån som gett det?

Ja den blanka förfrågningen är med i de 7 som försvinner nästa år.
Underskottet har jag då jag hade hur mycket smslån som helst i början av året men gjorde mig nästan helt skuldfri i maj så har endast krediten kvar och en qliro avbetalning. Synd att det inte går att bevisa att man nu är helt ren mer eller mindre!

Sökte faktiskt ett medlemslån på Swedbank med medsökande och fick att det var preliminärt godkänd. Så nu är det bara att vänta på det riktiga beskedet... hoppas verkligen det går igenom! !

Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp