• På onsdag skickas den in, delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Flexkontot - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Missbrukad kontokredit

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Hej alla!

Min fru har en anmärkning om ”missbrukad kontokredit” som försvinner nu, natten till 7/1. Hon vill ta ett samlingslån på 400 k via Lendo eller liknande, utav det kommer hon betala av ca 200 k i krediter och en del av pengarna går till mig som jag förut lånat ut. Hennes totala lån/kreditbelopp är strax under 400 k.

Årsinkomst på 555 k, inga andra anmärkningar, 2 st förfrågningar men ingen nytagen; den nyaste är 6 mån och den andra 9 månader. UC-betyg idag: 5,2.

Hur mycket tror ni betyget sjunker?
Någon som fått lån nyligen och kan rekommendera en bra låneförmedlare?
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Från ingenstans

V.I.P
Poäng: 487
Blev medlem
21 Juli 2020
Meddelanden
727
Mottagna reaktioner
319
Poäng
487
Hej alla!

Min fru har en anmärkning om ”missbrukad kontokredit” som försvinner nu, natten till 7/1. Hon vill ta ett samlingslån på 400 k via Lendo eller liknande, utav det kommer hon betala av ca 200 k i krediter och en del av pengarna går till mig som jag förut lånat ut. Hennes totala lån/kreditbelopp är strax under 400 k.

Årsinkomst på 555 k, inga andra anmärkningar, 2 st förfrågningar men ingen nytagen; den nyaste är 6 mån och den andra 9 månader. UC-betyg idag: 5,2.

Hur mycket tror ni betyget sjunker?
Någon som fått lån nyligen och kan rekommendera en bra låneförmedlare?
Vid midnatt natten till 7/1 gick frugans betyg ner från 5,3 (skrev 5,2 förut) till… 2,2. Bra gissat av lasseman. Det som imponerade mer var vilka erbjudanden hon fick. 11 st erbjudanden via Lendo; 2 st på sökt belopp 400 k, ett antal på 350 k och några på 300 k. Bland annat från SEB, ICA banken, Coop, Resurs bank, Nordnet, Santander, Marginalen bank, Collector. Valet föll på Coop med ett lån på 350 k utan lösenkrav/kompletteringar ocn med 6% ränta, 3050 kr/mån, 15 år. Inte illa för ett kreditbetyg på 2,2! :)
 

Dunder

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 427
Blev medlem
23 Augusti 2021
Meddelanden
2 547
Mottagna reaktioner
2 157
Poäng
1 427
Vid midnatt natten till 7/1 gick frugans betyg ner från 5,3 (skrev 5,2 förut) till… 2,2. Bra gissat av lasseman. Det som imponerade mer var vilka erbjudanden hon fick. 11 st erbjudanden via Lendo; 2 st på sökt belopp 400 k, ett antal på 350 k och några på 300 k. Bland annat från SEB, ICA banken, Coop, Resurs bank, Nordnet, Santander, Marginalen bank, Collector. Valet föll på Coop med ett lån på 350 k utan lösenkrav/kompletteringar ocn med 6% ränta, 3050 kr/mån, 15 år. Inte illa för ett kreditbetyg på 2,2! :)
Snyggt!
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp