• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Zmarta - Ett bra alternativ
3. Sambla - Jämförelsetjänst
4. Klaralån - Lån utan UC
5. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
6. Banky - Lån utan UC
7. Merax - Nu med Swish, ingen UC
8. Nstart - Nystartslån
9. Brixo - Lån utan UC
10. Binly - Lån utan UC

Misskött skuldsanering

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag är en av de som fått skuldsanering då jag varit spelberoende av olika orsaker. För nästan ett år sedan drev jag allt till sin spets och bestämde mig för att ta mitt liv. Blev räddad av min son och det är också denna kloka son som satte ner foten och därförhar han en mor som varit spelfri i 289 dagar♥️
Så till mitt problem. Skälet till att jag vill ta bort mig var att jag inte betalat in under två månader på skuldsanering. Fick råd från KFM att skicka in en omprövning och efter 3 månader fick jag besked om att den avslogs och jag fick behålla min skuldsanering. Den som jag var så rädd att förlora.. Min handläggare på KFM informerade om att huvudsaken är att det jag släpade efter med är inbetalt när min skuldsanering är slut. Så långt är allt väl...
Nu har KFM börjat skicka påminnelse för Februari 2019. Min man sköter min ekonomi och har gjort det sedan juli 2018. Det första som han betalar in varje månad. Blir så rädd att Jag ska förlora min skuldsanering. Eftersom min son är fordringsägare så vet jag vilka brev som skickas ut och när det står att jag inte betalat i februari 2019 så är det missvisande för nu har jag varit spelfri i 289 dagar och sköter allt som jag ska. Betalatin 9000 kronor nu när jag fått min skatteåterbäring. Så nu är det 8 850 kronor som jag är efter med. Hoppas inte att jag blir stjälpt av detta. Ska börja betala in 1000 kr varje månad från juni månad. Dock väldigt orolig..
Min bästa påskpresent var att träffa min son♥️
Min man har genomgått en större operation och kämpar men mår inte särskilt bra. Jag är givetvis rädd att förlora honom då jag varit ned om det en gång tidigare.
Glad Påsk till er alla underbara människor som är på detta forum ⛅♥️
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Lasseman

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 9 787
Moderator
Årets medlem
Årets mest kunniga
Blev medlem
25 Juli 2014
Meddelanden
25 839
Mottagna reaktioner
12 594
Poäng
9 787
Jag förstår inte. Ligger du efter, men sköter allt som det ska, fast i februari missades betalningen, men eftersom du är spelfri sedan 289 dagar är den ok?

Hoppas det löser sig.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Nej det är inga missade betalningar sedan juli 2018. Jag betalade inte april och maj 2018. KFM skickar nu påminnelse och skriver förfallodatum 2019-02-28 och
2019-03-31.
 

KassaKon

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 1 277
Blev medlem
30 Januari 2019
Meddelanden
2 792
Mottagna reaktioner
1 820
Poäng
1 277
Hmm. Förstår inte riktigt. Men man kan ju missa upp till 4 mån inbetalningar innan det kan bli omprövning. Och har du en anledning till att du ligger efter och dessutom försöker betala ikapp ser jag inget problem.
 

Terry_

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 8 917
En av våra mest hjälpsamma
En av våra mest kunniga
Blev medlem
31 Augusti 2012
Meddelanden
19 122
Mottagna reaktioner
13 310
Poäng
8 917
Nej det är inga missade betalningar sedan juli 2018. Jag betalade inte april och maj 2018. KFM skickar nu påminnelse och skriver förfallodatum 2019-02-28 och
2019-03-31.

Ah då förstår jag.
Så du missade betalningarna i april och maj förra året men fått nu av KFM att du kan betala in dessa två månader i februari respektive mars?
 

Lynx83

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
5 November 2018
Meddelanden
590
Mottagna reaktioner
615
Poäng
607
Nej det är inga missade betalningar sedan juli 2018. Jag betalade inte april och maj 2018. KFM skickar nu påminnelse och skriver förfallodatum 2019-02-28 och
2019-03-31.

När helgerna är över så ring och fråga. Det kanske har blivit miss i deras system eller skulle det vara betalt som senast då? Det vill säga det du släpat med? Läste fel först, trodde det var beloppet i februari och mars som råkat missats.
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
Jag är rädd för att någon av mina fordringsägare ska begära omprövning av min skuldsanering pga jag inte skött mina inbetalningar och att jag ska förlora min skuldsanering. En månad som jag är efter med nu, maj 2018.
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Jag är rädd för att någon av mina fordringsägare ska begära omprövning av min skuldsanering pga jag inte skött mina inbetalningar och att jag ska förlora min skuldsanering. En månad som jag är efter med nu, maj 2018.

...men Du har ju redan begärt omprövning pga av just den händelsen & då avslogs ärendet, dvs. Du agerade & då kan väll inte borgenärerna ha så mycket att säga till om i ärendet?
 

Annhha

V.I.P
Poäng: 597
Blev medlem
4 Augusti 2018
Meddelanden
347
Mottagna reaktioner
639
Poäng
597
När jag kontaktar KFM så är det ändå svar jag får att borgenärerna kan begära omprövning. Jag har förklarat att jag kan betala in 1000 kronor i månaden från juni och varje månad framåt på de 8850 kronor som släpar sedan maj 2018. Jag hoppas att jag inte ska falla på detta men jag är orolig för att tappa min skuldsanering
 

Kimsan72

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 3 907
Blev medlem
18 Augusti 2017
Meddelanden
5 941
Mottagna reaktioner
6 130
Poäng
3 907
Jo, så klart att dom kan begära omprövning, men i och med att Du begärde omprövning i samma ärende FÖRE DOM och det genererade ett avslag, så borde det väga tyngre än borgenärernas synpunkter.
Vad är annars anledningen till att man just begär omprövning om likväl resultatet sedan kan hävas...
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp